تیم ملی شمشیربازی کشورمان در روزی که کاپیتانش از آمادگی به دور بود با درخشش شمشیرباز گیلانی به مقام ششمی رقابت‌های جام جهانی مصر رسید.

شمشیربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی در اسلحه سابر به میزبانی «قاهره» مصر در دو بخش انفرادی و تیمی به پایان رسید و تیم ملی کشورمان در سابر تیمی به مقام ششمی جهان رسید.

تیم ملی سابر کشورمان در این رقابت‌ها با ترکیب محمد رهبری، مجتبی عابدینی، محمد فتوحی و علی پاک‌دامن در رقابت‌های جام جهانی مصر حاضر شد، پیمان فخری سرمربیگری سابریست‌های کشورمان را عهده‌دار بود.

در سابر انفرادی، نمایندگان کشورمان دور از انتظار ظاهرشده و نتوانستند در جدول ۶۴ نفره موفق عمل کرده و به مرحله بالاتر صعود کنند، «محمد رهبری» سابریست گیلانی تیم ملی کشورمان در این جدول با قرعه سختی روبه‌رو شد، وی مقابل فابین بالورکا رقیب قدر ایتالیایی با نتیجه نزدیک ۱۵ بر ۱۳ تن به شکست داده و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در جدول ۶۴ نفره، نتایج سایر ملی‌پوشان کشورمان در سابر انفرادی بهتر از رهبری نبود، علی پاک‌دامن مقابل یان یینگوی از چین تن به شکست ۱۵ بر هشت داد و «مجتبی عابدینی» کاپیتان تیم ملی کشورمان نیز با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ مقابل ریکاردو نوچیو از ایتالیا متحمل شکست شد و دو ملی‌پوش کشورمان از دور رقابت‌ها کنار رفتند، پیش‌ازاین محمد فتوحی در جدول مقدماتی با عدم کسب نتایج لازم، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در سابر انفرادی، وینسنت آنستت از کشور فرانسه با برتری ۱۵ بر ۱۴ مقابل لوئیجی سامل از ایتالیا به مقام قهرمانی جام جهانی مصر ۲۰۱۹ دست‌یافت.

تیم ملی کشورمان با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاک‌دامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در اسلحه سابر تیمی، نتایجی بهتر از سابر انفرادی کسب کرد، ملی‌پوشان کشورمان در نخستین مرحله با قرعه استراحت روبه‌رو شدند و در مرحله یک‌هشتم پایانی با نتیجه نزدیک ۴۵ بر ۴۴ مقابل ژاپن به برتری رسیدند.

سابریست کشورمان برای صعود به مرحله یک‌چهارم پایانی با سد محکم مجارها روبه‌رو شدند و با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ مقابل این تیم، تن به شکست دادند، سابریست گیلانی در این دیدار ستاره تیم ملی کشورمان بود و با کسب ۲۱ امتیاز بیش از نیمی از امتیازات کشورمان را کسب کرد.

عملکرد ضعیف کاپیتان تیم ملی کشورمان یکی از دلایل شکست مقابل «مجارستان» فینالیست این رقابت‌ها بود، عابدینی در این دیدار تنها سه امتیاز کسب کرد و به همین دلیل در دو دیدار بعدی برای کسب مقام پنجم تا هشتمی جای خود را در ترکیب تیم ملی کشورمان به فتوحی داد.

سابریست‌های کشورمان در نخستین دیدار برای کسب مقابل پنجم تا هشتمی به مصاف فرانسه رفته و با نتیجه نزدیک ۴۵ بر ۴۴ از سد محکم این تیم اروپایی گذاشتند، ملی‌پوشان کشورمان در دومین دیدار خود در این مرحله برای کسب مقام پنجم به مصاف تیمی دیگر از اروپا رفته و این بار با شکست ۴۵ بر ۳۸ مقابل آلمان به مقام ششمی جهان بسنده کردند.

تیم ملی کره جنوبی با برتری ۴۵ بر ۴۱ در دیدار فینال مقابل مجارستان به مقام قهرمانی جام جهانی شمشیربازی مصر ۲۰۱۹ رسید.

رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی بازی مصر ۲۰۱۹ در اسلحه سابر انفرادی و تیمی با حضور زبده‌ترین سابریست‌های جهان در قاهره برگزار شد و تیم ملی کشورمان به مقام ششم اسلحه تیمی این مسابقات رسید.

کد خبر 463890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha