گوتابایا راجاپاکس به عنوان رئیس جمهور جدید سریلانکا ادای سوگند کرد و از اقلیت‌های این کشور از جمله مسلمان‌ها و اقلیت تامیل که از مخالفان او محسوب می‌شوند؛ خواست تا از دولتش حمایت کنند.

رئيس جمهور جديد سريلانكا

به گزارش همشهری‌آنلاین  به نقل از ایسنا، گوتابایا راجاپاکس، وزیر دفاع اسبق سریلانکاست که به خاطر تلاش‌هایش برای پایان دادن به جنگ داخلی طولانی مدت این کشور در چند سال پیش، شناخته شده است.

او برادر ماهیندا راجاپاکس، رئیس‌جمهور اسبق است و ۱۰ سال پیش در دوران ریاست‌جمهوری برادرش، نظارت بر پیروزی ارتش بر جدایی‌طلبان تامیل را بر عهده داشت.

رئیس‌جمهور جدید سریلانکا متعهد به نشان دادن یک رهبری قدرتمند برای تضمین امنیت در این کشور ۲۲ میلیون نفری شد؛ کشوری که اکثر جمعیت آن را بوداییان تشکیل می‌دهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، او در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری شنبه ۲۵ آبان در سریلانکا توانست به راحتی پیروز شود اما گروه‌های اقلیت این کشور بابت اتهامات سابقاً مطرح شده علیه او درخصوص نقض حقوق بشر نسبت به انتخاب وزیر دفاع اسبق به ریاست‌جمهوری نگران و با آن مخالف بوده‌اند. نگرانی‌های این اقلیت‌ها به زمان جنگ داخلی بر می‌گردد.

جایانتا جایاسوریا، قاضی ارشد قوه قضائیه سریلانکا اداره‌کننده مراسم تحلیف راجاپاکس در یکی از معابد بودایی مشهور این کشور در شمال سریلانکا بود.

راجاپاکس در سخنرانی دوشنبه ۲۷ آبان خود متعهد شد به این‌که امنیت ملی را در اولویت قرار دهد و سیاست خارجی بی‌طرف داشته باشد.

کد خبر 463889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha