استاندار اردبیل گفت: ۱۰۰ درصد تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانه طرح توسعه کارخانه آرتایل‌تایر اردبیل خریداری و به محل انتقال یافته و در حال حاضر بیشتر این تجهیزات نصب و راه‌اندازی شده است.

بازدید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو در بازدید از این کارخانه اظهارداشت: بر اساس قول مساعد سرمایه‌گذار و مدیرعامل این کارخانه تا ۲۰ روز آینده مابقی ماشین‌آلات نیز نصب و کارخانه در مرحله آغاز تولید و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه کارخانه جدید آرتاویل تایر اردبیل مجموعه مجزا و مستقل از کارخانه تولیدی فعال فعلی است، افزود: این مجموعه تولیدی در زیربنایی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع احداث شده و سالانه ۳۰۰ هزار حلقه تایرهای رادیال تمام سیمی سنگین که نیاز اساسی کشور است، را تولید خواهد کرد.

وی گفت: در مرحله نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات این کارخانه ۲۰۰ نفر مشغول کار هستند و با شروع خط تولید برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار استان فرصت اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

مدیر کارخانه آرتاویل تایر اردبیل نیز در این بازدید از حمایت و پیگیری‌های مجدانه استاندار اردبیل قدردانی کرد و گفت: برای راه‌اندازی مجموعه تولیدی جدید آرتاویل تایر مبلغ ۶۰ میلیون دلار اعتبار ارزی و سه هزار میلیارد ریال هزینه شده و تکنسین‌های این کارخانه شبانه‌روزی و در سه نوبت کاری برای تکمیل و راه‌اندازی خط تولید مشغول فعالیت هستند.

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی شمالغرب کشور با نام تجاری گلدستون در زمینه تولید انواع تایر رادیال سواری و تایرهای بایاس وانتی، کامیونت، کامیون و اتوبوس فعالیت دارد.

این کارخانه در سال ۷۶ در ۶ کیلومتری اردبیل احداث و فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر فاز دوم این واحد نیز با جذب ۴۰۰ نیروی کار تکمیل و در مرحله بهره‌برداری است.

آرتاویل‌ تایر به تنهایی ۳۰ درصد از لاستیک مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امسال بین کارخانه آرتاویل تایر و بهزیستی استان اردبیل امضا شد، قرار است ۱۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی در این واحد استخدام شوند.

کد خبر 463877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha