یک مقام ارشد دولت پاکستان دوشنبه ۲۷ آبان در واکنشی تند، اظهارات اخیر وزیر امور خارجه هند مبنی بر "استفاده ابزاری اسلام‌آباد از تروریسم و بازگشت وضعیت عادی در منطقه کشمیر" را رد کرد.

فيصل پاكستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرانا، " محمد فیصل"، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای سخنان وزیر امور خارجه هند را که در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی مطرح شده و در برخی از مطبوعات هند نیز انعکاس یافته بود، اظهارات و ادعاهایی بی اساسی دانست و آن را بخشی از برنامه‌های حزب حاکم هند علیه پاکستان عنوان کرد.

او گفت: پاکستان به عنوان کشوری که بیشترین آسیب را از تروریسم مرزی متحمل شده، همچنان خود را متعهد به تعامل سازنده در منطقه و در سطح جهان می داند که هدف آن مشارکت در مسیر ارتقای صلح و رفاه برای ملت‌های منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین ادعای صادرات تروریسم از سوی این کشور را رد کرد و به دهلی‌نو توصیه کرد که دست از حساسیت علیه پاکستان برداشته و از انکار واقعیت خودداری کند.

وزارت امورخارجه پاکستان در بیانیه خود تاکید کرد: مواضع طرف هندی مبنی بر بازگشت  وضعیت عادی در منطقه جامو و کشمیر بسیار مبهم است زیرا این عادی بودن وضعیت برای جهان قابل مشاهده نیست و متاسفانه سرکوب معترضان در منطقه کشمیر همچنان ادامه دارد.

روابط پاکستان با هند از زمان لغو امتیازات خاص کشمیر از سوی دولت دهلی نو وارد دور شدیدی از تنش ها شده است. اسلام آباد در واکنش تند به این تصمیم، روابط با هند به عنوان رقیب سنتی خود را به پایین ترین سطح رساند و در  گام های بعدی تجارت و حمل و نقل با این کشور را قطع و سفیر هند را نیز اخراج کرد.

تقریبا ۱۰۶ روز پیش نخست‌وزیر هند از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد. طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

کد خبر 463871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha