نمایشگاه بزرگ کتاب به مناسبت هفته کتابخانه با چهار هزار عنوان شامل هشت هزار نسخه کتاب در کتابخانه مرکزی سقز گشایش یافت.

نمایشگاه کتاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر کتابخانه‌های عمومی سقز در حاشیه گشایش نمایشگاه کتاب اظهار داشت: چهار هزار عنوان کتاب متشکل از عناوین مختلف و بیشتر بر اساس نیاز و خواسته علاقمندان به کتاب جمع آوری و به نمایش گذاشته شده است.

سمیه ایزدیار با بیان اینکه قبلا در سال سه تا چهار نمایشگاه کتاب در سقز برگزار می‌شد، افزود: امسال ۲ نمایشگاه کتاب در شهرستان برگزار کردیم و بیشتر مخاطبان این نمایشگاه را دانش آموزان و افراد بازنشسته و تعداد محدودی هم سایر اقشار جامعه تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مناسبت هفته کتاب و ارائه تازه‌های نشر گشایش یافته است، تاکید کرد: برای اینکه مردم دسترسی بیشتری به کتاب های متنوع و مختلف خارج از کتاب فروشی های سطح شهر داشته باشند این نمایشگاه برگزار شده است.

ایزدیار به کمبود کتاب های کُردی در این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: فقط ۳۰ تا ۴۰ کتاب کردی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

هم اکنون پنج کتابخانه در شهرستان سقز فعال است بوده در این مراکز ۸۰ هزار عنوان کتاب شامل ۹۷ هزار نسخه وجود دارد.

۴ هزار و ۳۱۳ نفر  عضو کتابخانه های این شهرستان هستند و از کتاب های کتابخانه استفاده می کنند، همچنین ۳۳ هزار نسخه کتاب امانت به کتابخانه ها عودت شده است.

نمایشگاه بزرگ کتاب در کتابخانه مرکزی سقز تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

کد خبر 463851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha