۳۳هزار خانوار فرانسوی در منطقه "رون آلپ" به دنبال بارش برف سنگین در جنوب ‌شرقی فرانسه که منجر به جان ‌باختن دست‌کم یک نفر و قطع برق ۳۰۰ هزار منزل مسکونی شد، همچنان در خاموشی به سر می برند و یک زوج دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

برف فرانسه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علاوه بر این،  یک زن و شوهر ۷۵ و ۸۲ ساله در منزل خود در منطقه "ایزر"( Isère) بر اثر مسمویت ناشی از منواکسید کربن ژنراتور مرده یافت شدند.

تا نیمه‌های روز گذشته تعداد خانوارهای نابرخوردار از روشنایی در نیمه روز گذشته ۷۰هزار بود که هم اینک تقریبا نیمی از این‌ها همچنان بدون برق مانده‌اند.

به گزارش تارنمای روزنامه "ون مینوت" فرانسه،  مدیریت شرکت برق "اندیس" اعلام کرده، برق بیش از ۹۰ درصد منازلی که بر اثر بارش برف به خاموشی فرو رفته بودند(۳۰۰هزار خانوار) به کمک تیم های فنی این شرکت و شرکت های همکار از سراسر فرانسه، بازیابی شده است.

سخنگوی این شرکت در مورد احتمال بازگشت شرایط به وضعیت طبیعی گفت: امروز پایان دادن به این بحران دشوار است. ما با توجه به ویژگی های جغرافیایی مناطق سازگار می‌شویم.

به گفته او، آخرین باری که فرانسه با مشکلاتی در این سطح مواجه شده مربوط به توفان سال ۱۹۹۹ میلادی بود.

"رون آلپ" یکی از ۲۶ ناحیه فرانسه است که در مرز شرقی و جنوب این کشور قرار دارد. مرکز این ناحیه لیون است که بزرگ‌ترین شهر فرانسه بعد از پاریس محسوب می‌شود. برف سنگین در فرانسه همچنین ترافیک جاده ای و ناوگان ریلی را مختل کرده است.

۲هفته پیش نیز طوفان «اَمِلی» (Amélie) موجب خاموشی گسترده در مناطق جنوب غربی، جنوب شرقی و همچنین مرکزی فرانسه شده بود.

جمعه گذشته ‌ شهرهای دروم، آردش، ایزر و رون در جنوب شرقی فرانسه، متحمل بیشترین موج خاموشی ناشی از بارش برف شدند.

به گفته یک مقام محلی، برف سنگین باعث شکستگی شاخه درختان و سقوط تنه درختان شد.

ارتفاع برف در مناطق مرتفع تر در نزدیکی آلپ به ۳۰ سانتی متر و در فرودگاه لیون به ۱۵ سانتی متر رسید. سازمان هواشناسی فرانسه به مسافران برای تردد در جاده‌های مناطق برف باریده هشدار داد.

براساس اعلام خطوط ریلی فرانسه (SNCF)، قطع درختان و سقوط شاخه‌ها روی خطوط راه آهن باعث توقف خدمات رسانی در سه خط اصلی قطار در نزدیکی شهرهای لیون و گرونوبل در جنوب شرقی این کشور شده است.

کد خبر 463842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha