مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
۰ نفر

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه گفت: کدوی این شهرستان از مطلوبیت بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند برندی معتبر برای کشور باشد.

کدو حلوایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید سلیمانی گفت: آستانه‌اشرفیه از قطب‌های تولید کدو در گیلان است و به دلیل کیفیت بالای این محصول، آستانه برندی معتبر برای کدوی ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: به دلیل شرایط آب و هوای تولید کدو در آستانه امسال نسبت به سال گذشته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

سلیمانی ادامه داد: کشت صیفی‌جات از جمله کدو موجب افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت صیفی‌جات علاوه بر اینکه موجب افزایش تنوع تولید محصولات می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل آبرفتی بودن خاک آستانه شاهد کیفیت بسیار مطلوب صیفی‌جات هستیم.

وی تصریح کرد: کدو در دو مرحله بهاره و پاییزه در آستانه کشت می‌شود و در بازارهای محلی این شهرستان و دیگر بازارهای استان به فروش می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال نسبت به سال گذشته تولید کدو از تولید بیشتری برخوردار باشد.

وی افزود: کدوهای آستانه از بازارپسندی بسیار خوبی برخوردار هستند و به دلیل ارتقای آگاهی مردم از ارزش غذایی این محصول، مصرف کدو در بین مردم و مسافرین افزایش یافته است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: بانوان آستانه‌ای از کدو شیرینی‌ها و غذاهای بسیار خوشمزه‌ای درست می‌کنند که محبوبیت آنها به همه کشور رسیده است.  

مدیرجهاد کشاورزی آستانه گفت: ۲۹۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت کدو اختصاص دارد به طور میانگین در هر هکتار حدود ۲۵ تن کدو تولید می‌شود.

وی افزود: در این شهرستان انواع کدوی حلوایی، انجیری، تنبل، خورشتی و ... تولید می‌شود و این شهرستان از نظر تنوع تولید انواع کدو مشهور است.

کد خبر 463841
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha