اهالی ساکن در محله علی آباد جنوبی منطقه ۱۶ به منظور تسریع در حل مشکلات و کمبود ها و همچنین همکاری جدی تر در اداره امور شهر و محله به صورت خودجوش وارد میدان شده اند و با انتخاب «محله یار» از بین ساکنان فعال بومی و محلی، بهترین نوع مشارکت شهروندی را به نمایش گذاشته اند.

مشارکت مردمی

همشهری انلاین-مریم قاسمی:مختصات جغرافیایی، وسعت زیاد و جمعیت محله علی آباد جنوبی باعث شده تا اهالی به دنبال راه حلی برای کاهش مسائل و مشکلات و تسریع در عمران و آبادانی خود باشند. این طورکه «محمد حاجی تاروردی» معتمد محله علی آباد جنوبی عنوان می کند در طرح «محله یار»  شهروندان فعال هرکوچه شناسایی و به عنوان محله یار کوچه با ساکنان معرفی می شوند. این گروه از شهروندان نماینده ساکنان کوچه اند و هر موضوع و مشکلی را که جزء مطالبات و خواسته های اهالی باشد پیگیری می کنند.

برپایه این گزارش هر «محله یار» می تواند به نمایندگی از اهالی مسائل خرد و کلان ساکان کوچه را با شورایاران محله علی آباد جنوبی در میان بگذارد و تا رسیدن به نتیجه نهایی آن را دنبال کند. شورایاران محله علی آباد جنوبی عقیده دارند با اجرای این طرح محلی هیچ مسئله و مشکلی از چشم مسئولان دور نمی ماند و همچنین عمران و آبادانی شهر و محله سرعت بیشتری پیدا می کند.

گفتنی است که اولین شهروند «محله یار» علی آباد جنوبی در محدوده منطقه ۱۶ بانوی سالمندی به نام « عذرا شفیع زاده » است که  ۷۱ سال سن دارد و در کوچه  فرعی شهیدحامدی  زندگی می کند و به تازگی با حضور همسایه ها و اهالی کوچه به عنوان شهروند فعال و مشارکت جو معرفی شده است.

کد خبر 463837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha