رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اداره بازرسی یک نهاد تخصصی و بازوی توانمند دادگستری برای پیشبرد امور و حرکت در مسیر قانون است.

حجت الاسلام نورالله قدرتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز دوشنبه در جلسه هم اندیشی بازرسی کل استان با دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین که در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد اظهارداشت:  سازمان بازرسی را بازوی دادگستری و دستگاهی فرا تخصصی می دانیم که در قانون اساسی به آن اهمیت ویژه ای  داده شده است.

وی افزود: قضات دادسرا می بایست به گزارش های سازمان بازرسی به دلیل اینکه از سوی یک مرجع تخصصی تهیه شده توجه ویژه ای داشته باشند و گزارش های این سازمان را نسبت به سایر پرونده ها که دارای اهمیت بیشتری هستند مورد بررسی ویژه قرار دهند.  

رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سازمان بازرسی که فرمودند «سازمان بازرسی چشم، امین و امید نظام است» لذا نگاه ما این است که گزارش های سازمان بازرسی را معتبر دانسته و حتی اگر متهم آن را نپذیرفت با دلیل آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اگر فرد متهم از نگاه بازرسی این گزارش و اتهام را قبول ندارد باید دلیل بیاورد و می تواند درخواستی به شعبه برای دریافت نظر کارشناس رسمی هم داشته باشد.  

قدرتی اظهارداشت: با کمک بازرسان به عنوان یک بازوی اجرایی کارشناسی امیدواریم ضمن حفظ بیت المال در احقاق حق دولت و مردم به رسالت خود عمل کنیم.

کد خبر 463789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha