استاندار هرمزگان تاکید کرد: دستگاههای مسئول با افزایش نظارت و بازرسی از کمبود کالا و افزایش قیمت در استان جلوگیری کنند و با متخلفان برخورد جدی شود.

گرانی کمبود کالا  کمفروشی بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فریدون همتی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به بررسی پیش بینی های بودجه سال ۹۹، عنوان کرد: برای بودجه سال آینده ۴۲۳ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی برای استان هرمزگان در نظر گرفته شده که نسبت به بودجه سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی به رویکرد اقتصاد دریا محور در هرمزگان اشاره کرد و افزود: در این راستا طرح های پرورش ماهی و میگو در هرمزگان مورد توجه ویژه قرار دارند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: هدف گذاری ما تولید ۵۰ هزار تن ماهی پرورشی طی دو سال آینده در هرمزگان است و برای اجرای این طرح به ویژه در روستاهای ساحلی هرمزگان، طبق مذاکرات صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی کشور ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مخصوص پرورش ماهی به استان اختصاص یافت که در صورت درخواست متقاضیان به آنها پرداخت می شود.

همتی تصریح کرد: این تسهیلات فرصت خوبی را به ویژه برای تعاونی های صیادی در هرمزگان فراهم می کند تا در طرح های پرورش ماهی مشارکت کنند.

وی به توسعه کشت گلخانه ای در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید پنج هزار هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی در هرمزگان ایجاد شود و برای رسیدن به این هدف اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی گلخانه تولید محصولات کشاورزی در هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دشت بارق در شهرستان بشاگرد از جمله این برنامه ها می باشد که برای آن ۱۰ میلیون متر مکعب آب از سد جگین اختصاص یافته است.

تشکر ویژه از مردم هرمزگان در همراهی دولت در اصلاح قیمت سوخت

همتی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح اصلاح قیمت و مدیریت مصرف سوخت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیمات مسئولان کشور در راستای مصلحت کشور است و در این خصوص نیز با انجام کارشناسی های مختلف، منافع کلان مردم مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: مردم نجیب و شریف استان هرمزگان همراهی و همکاری بسیار خوبی را در راستای اجرای این تصمیم و همچنین برقراری نظم و امنیت در استان پس از اجرای این طرح انجام داده اند و از همه مردم هرمزگان تشکر و قدردانی می نمایم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه امنیت مناسب همچون گذشته با تلاش دستگاه های مسئول و همراهی و همکاری بسیار خوب اقشار مختلف مردم در همه شهرستان های هرمزگان برقرار است و مجموعه مدیریت استان با تلاش همه جانبه در حال اجرا و پیش بردن برنامه های توسعه استان می باشد.

همتی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید با کوشش بیشتر در راستای ارائه خدمات به مردم تلاش کنند و افزایش نظارت را در راستای خدمت رسانی مطلوب در دستور کار داشته باشند و با انجام مناسب وظایف خود و تلاش بیشتر، همواره قدردان همراهی های مردم بزرگوار باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه های مسئول در زمینه نظارت بر قیمت کالاها و خدمات هم با جدیت و نظارت و کنترل بیشتر، از افزایش قیمت کالاها و خدمات جلوگیری کنند.

کد خبر 463784

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha