اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد انتشار خبر درگذشت یکی از جانبازان در شهر قم در حادثه آتش‌سوزی توضیحاتی منتشر کرد.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  پیرو درج مطلبی با عنوان «خودسوزی جانباز در شهر قم» از سوی یک پایگاه خبری استانی و بازنشر آن با عناوین مشابه توسط برخی خبرگزاری‌ها به اطلاع می‌رساند موضوع از هنگام وقوع حادثه از سوی نهادهای ذی‌ربط در حال بررسی است و البته بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعزام گروه بازرسی و نماینده ویژه موضوع را تا دستیابی به نتیجه قطعی و روشن شدن همه ابعاد حادثه دنبال می‌کند.

بر اساس گزارش‌ اولیه هیئت ویژه بنیاد که به‌منظور بررسی ابعاد دقیق حادثه و دلجویی از بازماندگان به محل رویداد اعزام شده برابر نقل قول برادران آن مرحوم متأسفانه بروز حادثه آتش‌سوزی در منزل این جانباز عزیز به آسیب و در نهایت درگذشت ایشان منجر شده است. در گزارش آتش‌نشانی شهر قم نیز به آتش‌سوزی عمدی و آتش گرفتن وسایل منزل از طریق مواد اشتعال‌زایی که معمولاً برای نقاشی ساختمان استفاده می‌شود،  اشاره شده است.

بنیاد جانبازان در ادامه این توضیح آورده است: نکته بعدی اینکه بروز حادثه در مورد نوع خاصی از بیماری‌های اعصاب و روان از منظر پزشکی متصور است و باید تمام امکانات در زمینه پیشگیری از خطرات به‌خصوص در بخش مددکاری به کار گرفته شود و حتی درگذشت یکی از ایثارگران برای خادمان این عزیزان زیاد و مایه تأسف است. امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و همکاری خانواده این عزیزان از بروز این نوع حوادث جلوگیری شود ضمن اینکه طبق نظر جامعه شناسان نوع و نحوه‌ پوشش این‌گونه اخبار در ایجاد انگیزه برای افراد افسرده جهت آسیب‌رسانی به خود مؤثر است.

بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت تکریم و حفظ شأن و منزلت ایثارگران که ولی‌نعمتان جامعه اسلامی هستند از رسانه‌های دلسوز درخواست می‌کند ضمن توجه کارشناسی به آسیب‌ها و عوارض جنگ تحمیلی دشمنان ایران اسلامی علیه ملت ایران از موج‌سواری همین دشمنان در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه به سر می‌برد، غفلت نورزند.

کد خبر 463727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha