معترضان هنگ‌کنگی که در یک پردیس دانشگاهی سنگر گرفته‌بودند، با تیر و کمان و بمب‌های بنزینی به زد و خورد با پلیس پرداختند.

Hong Kong

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، نیروهای پلیس هم در مقابل با شلیک گاز اشک‌آور و پاشیدن مایع آبی رنگ از ماشین‌های آبپاش پس از شبی آتشین به مقابله با معترضان پرداخت.

چندین نفر از معترضان با کمان از روی بام‌های دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ به سوی نیروهای پلیس تیر پرتاب کردند و تاثیرگذارترین صحنه‌ها را در طول ناآرامی‌های پنج ماه اخیر در این شهر تحت حکومت چین ایجاد کردند.

به گفته پلیس یکی از این تیرها به پای یک افسر مسئول ارتباط با رسانه‌ها اصابت کرده است.

گروهی به کمک تظاهرکنندگان در این سنگر که فقط لباس زیر به تن داشتند، رفتند و آب تازه برایشان بردند تا رنگ آبی را که نمی‌دانند محتوی چیست،  از بدنشان پاک کنند.

نیروهای پلیس همچنین در جاده ناتان در منطقه کوولون که یک محل معمول تظاهرات است، برای پراکنده کردن معترضان گاز اشک آور پرتاب کردند.

در طول شب، پرتاب بمب های بنزینی بوسیله تظاهرکنندگان  باعث ایجاد آتش‌سوزی‌های بزرگی در پردیس دانشگاه پلی‌تکنیک که در قلب منطقه کوولون قرار دارد، شد و پلیس برای مجبور کردن معترضان به ترک کردن این ساختمان با آجرهای قرمز بارها گاز اشک‌آور به درون آن شلیک کرد.

زد و خوردها در یکشنبه بعدازظهر(۲۶ آبان) ادامه داشت و معترضان در مقابل ماشین‌های آب‌پاش پلیس به پرتاب بمب بنزینی متوسل شدهند. پلیس همچنین تلاش کرد تا پل بالای تونل اصلی کراس‌- هاربر را از تظاهرکنندگانی که پشت چترهایشان پناه گرفته‌بودند، تخلیه کند.

تظاهرکنندگان خرده‌ریزها را روی این پل آتش زدند و رشته‌ای از انفجارهای کوچک را ایجاد کردند که باعث فرار بسیاری از این محل شد. آتش‌نشانان سپس به این محل آمدند تا شعله‌های آتش را فرو بنشانند.

سربازان چینی در یک پایگاه نزدیک به دانشگاه دیده شدند که تحولات را با دوربین‌ تحت نظر دارند و برخی از آنها لباس ضد شورش پوشیده‌ و به گلوله‌های گاز اشک‌آور مجهز شده‌اند.

کد خبر 463705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha