سرپرست معاونت آمار و فناوری‌ الکترونیک دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: روزانه یک‌هزار و ۱۰۰ نفر به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی استان مراجعه می‌کنند.

خدمات قضایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت قلی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳ دفتر خدمات قضایی در آذربایجان‌غربی فعال است که به طور متوسط روزانه به بیش از یکهزار نفر انواع خدمات قضایی مختلف را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف ارائه تسهیلات به مردم و کاهش مراجعه‌های حضوری به مراجع قضایی راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: الکترونیکی شدن روند ابلاغ‌ها، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، در کاهش هزینه‌ها نیز تاثیر بسزایی دارد به نحوی که حذف کاغذ، ارسال پستی و استفاده از نیروی انسانی برای ابلاغ اوراق، کمک شایانی در شیوه نوین دادرسی‌ها و ارائه خدمات به مردم می‌کند.

سرپرست معاونت آمار و فناوری‌الکترونیک دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حدود یک میلیون نفر از این استان در سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی (ثنا) ثبت‌نام کرده‌اند.

«قلی‌زاده»، اضافه کرد: مردم در خصوص مسائل مختلف قضایی بدون نیاز حضوری به مراجع قضایی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، می‌توانند مطالبات قانونی خود را تا دریافت نتیجه پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون دادخواست‌های حقوقی دادگستری و شوراهای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت می‌شود و نیازی به حضور در مراجع قضایی نیست.

وی بیان کرد: دادخواست‌های تجدیدنظرخواهی، واخواهی، دیوان عدالت و همچنین پیگیری پرونده‌ها اکنون از طریق دفاتر انجام می‌شود.

ارایه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضا بوده و مورد توجه و تاکید مدیران عالی دستگاه قضایی است.

اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضایی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور، به شمار می‌آید.

کد خبر 463685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha