مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان امور عشایر کشور گفت: ۱۸ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به مناطق محروم عشایری کشور اختصاص یافته است که در تلاش برای تخصیص و جذب آن هستیم.

عشایر سیل‌زده

به گزارش همشهری آنلاین اسماعیل عباس‌پور در حاشیه جلسه آموزش ملی مدیریت بودجه و رویکردهای آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تخصیص این اعتبار ۴۷۰ طرح آبرسانی به مناطق محروم عشایرنشین کشور اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ میلیارد تومان اعتبار طی سال جاری از محل مالیات بر ارزش افزوده برای سازمان عشایری کشور تخصیص یافته است.

وی با اشاره به تسهیلات پرداختی به عشایر کشور نیز گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار برای عشایر در نظر گرفته شده که این تسهیلات در حال پرداخت است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان امور عشایر کشور گفت: همچنین ۴۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های پرواربندی و تامین زنجیره تولیدی و تامین گوشت عشایر در حال پرداخت است.

عباس‌پور ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل ماده ۱۰ قانون مدیریت بحران برای جمعیت عشایری در نظر گرفته شده که در صورت نیاز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جبران خسارت ناشی از سیل ابتدای امسال در برخی نقاط کشور برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، اظهار داشت: ۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ایل‌راه‌های عشایری و جبران خسارت‌های ناشی از سیل در نظر گرفته شده است.

جلسه آموزش ملی مدیریت بودجه و رویکردهای آن با هدف آموزش تاریخچه بودجه، مقدماتی در خصوص بودجه و بودجه‌ریزی برنامه‌ای و مبتنی بر عملکرد توسط کارشناس بودجه سازمان برنامه و بوجه کشور به مدت ۲ روز با حضور مدیران برنامه و بودجه سازمان عشایری استان‌های مختلف در ارومیه برگزار می‌شود.

حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت با ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری در آذربایجان‌غربی زندگی می‌کنند که با این آمار ۹ درصد جمعیت عشایری کشور در این استان سکونت دارند، از این تعداد حدود ۶۰۰ خانوار به خارج از استان کوچ کرده‌اند و بقیه نیز در داخل استان و در شهرستان‌های چالدران، خوی، پلدشت، ماکو، مهاباد، سلماس و شاهین‌دژ ییلاق و قشلاق زندگی می‌کنند.

۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

کد خبر 463632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha