یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات، در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها سایر رقبای پیشتاز خود را پشت سر نهاد و در صدر نشست.

كانديداي دموكرات آمريكا

به گزارش‌ همشهآنلاین به نقل از ایرنا، «پیت بوتیجیج» (Pete Buttigieg)، جوان‌ترین نامزد ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درتازه ترین نظرسنجی مشترک شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و  موسسه «دس موینس» (DES MOINES) که در ایالت آیوا به عمل آمد با ۲۵ درصد آرا  پیشتاز دیگر دواطلبان دموکرات شد.

بنابراین گزارش، بوتیجیج ۳۷ ساله، که شهردار شهر «ساوت بند» (South Bend) ایالت «ایندیانا» آمریکاست، در نظرسنجی ماه سپتامبر فقط ۹ درصد آرا را به دست آورده بود.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان یکشنبه ۲۶ آبان گزارش داد،در نظرسنجی اخیر، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست ۱۶ درصد، «جو بایدن» معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا و «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، هرکدام به طور مشترک ۱۵درصد آرا را در ایالت آیوا به دست آوردند.

این نخستن محک واقعی برای نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از حزب دموکرات به شمار می‌رود. 

نظرسنجی موردنظر بین هشتم تا ۱۳ ماه نوامبر(۱۷ تا ۲۲آبان‌ماه) و با خطای ۴.۴ درصد به عمل آمد.

پیت بوتیجیج پیش از این، در مناظره‌ای که بین ۱۰ نامزد دموکرات در  ۱۲ سپتامبر(۲۱ شهریورماه) به عمل آمد، سیاست آمریکا درباره جنگ افغانستان را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود، زمانی که در سال ۲۰۱۴ افغانستان را ترک کردم، با خود گفتم من جزو  آخرین افرادی هستم که از این مخمصه خارج می شوم اما همچنان در آنجا حضور داریم، ما اکنون کسانی را در خطر تلفات قرار داده‌ایم که حتی زمانی که حادثه ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد، متولد نشده بودند، ما در درون یک جنگ بی پایان قرار داده شدیم.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا پنجاه و نهمین دور آن در این کشور است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.

این انتخابات با اعلام رسمی نامزدها از احزاب حاضر در آمریکا، با روندی طولانی و پیچیده به مدت حدود یک سال و نیم آغاز می‌شود.

دموکرات‌ها در این روند ۱۲ مناظره مقدماتی را تا پیش از برگزاری انتخابات انجمن‌های حزبی یا «رایزنش» (caucuses) در سوم فوریه ۲۰۲۰ (۱۴بهمن ۱۳۹۸) باید پشت سرگذارند.

کوران اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتخابات «مقدماتی» (primaries) و انجمن‌های حزبی از فوریه تا ژوئن ۲۰۲۰ در ۵۰ ایالت و دیگر قلمروهای آمریکا به مدت پنج ماه آغاز می‌شود.

کنگره آمریکا آنگاه نتیجه انتخابات را در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ مورد تایید قرار خواهد داد. پس از آن، فرد پیروز در انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ تحلیف خواهد شد.

کد خبر 463631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha