فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح عنوان کرد که فرمانده بسیج گفته است کسر خدمت‌ مربوط به اعضای بسیج تنها زمانی لحاظ می‌شود که حتما یک مهارت را فرا گرفته و گواهی آن را دریافت کرده باشند.

سید مهدی فرحی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح در همایش ملی پنجه‌های کارآمد سربازان ماهر که صبح یکشنبه برگزار شد، گفت: با ۲۱ دستگاه و نهاد تفاهم‌نامه همکاری با موضوع مهارت‌آموزی به کارکنان وظیفه امضا کردیم و توانستیم از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف به نفع سربازان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما در اتاق‌های فکر به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر بنا است مهارتی به سربازان آموزش داده شود، باید دارای دو ویژگی اصلی باشد؛ نخست این‌که کیفیت و دوم اثربخشی داشته باشد، یعنی ما مهارتی را نمی‌خواهیم که نه کیفیتی داشته باشد و نه موثر باشد.

فرحی اظهار کرد: در همین راستا تصمیم گرفتیم از اوقات فراغت، آموزش اولیه و دوران قبل از خدمت سربازان استفاده کنیم. در بررسی‌های ما مشخص شد که سربازان یا از طریق آموزش و پرورش یا از طریق دانشگاه به سربازی اعزام می‌شوند، به همین دلیل نیز ما مهارت‌آموزی‌های خود را قبل از اعزام افراد به سربازی و به این بخش منتقل کردیم.

وی افزود: دانش‌آموزان و دانشجویانی که حین تحصیل مهارتی کسب و در سامانه سربازمعلم نیز ثبت‌نام کرده باشند، می‌توانند از یک‌سری مشوق‌ها بهره‌مند شوند. علاوه بر آن، با شناسایی سربازان ماهر، خود نیروهای مسلح نیز می‌توانند آنان را به شکل بهینه و موثر به کار بگیرند. یعنی از این افراد در حوزه‌ها و بخش‌های مرتبط با توانمندی‌شان استفاده شود. 

فرحی گفت: این حرف فرمانده بسیج است که کسر خدمت مربوط به بسیج تنها زمانی برای دارندگان این نوع از کسر خدمت لحاظ می‌شود که حتما یک مهارت را فراگرفته و گواهی مربوط به آن را نیز دریافت کرده باشند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح با اشاره به هدفگذاری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش حداقل یک مهارت به تمام سربازان تا سال ۱۴۰۱ بیان کرد: سال گذشته به ۱۶۰ هزار سرباز آموزش دادیم. امسال برای آموزش ۲۰۰ هزار سرباز هدفگذاری کرده‌ایم و تا سال ۱۴۰۰ همه سربازان حداقل یک مهارت باکیفیت و اثرگذار فراخواهند گرفت.

کد خبر 463621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha