فعالان زیست‌ محیطی، پایانه جت‌های خصوصی فرودگاه ژنو سوئیس را در اعتراض به آنچه شیوه نامعقول حمل و نقل نامیدند، مسدود کردند.

اعتراض

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ژنو قطب فرود جت‌های شخصی افراد مقتدر و ثروتمند است. ‌ده‌ها فعال زیست محیطی در مقابل پایانه این فرودگاه تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند و پلیس نیز منطقه را محاصره کرد.

گروه «قیام علیه انقراض» در ژنو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما پایانه جت‌های خصوصی این فرودگاه را در دفاع از اصول زیست محیطی و عدالت اجتماعی مسدود کردیم.

گروه قیام علیه انقراض سال گذشته در انگلیس تاسیس شد و موجی از اعتراضات در سراسر جهان را رقم زد. مطالبه این گروه، کاهش فوری انتشار گاز کربن و اصلاح اکوسیستم‌های در حال فروپاشی است.

فعالان زیست‌محیطی عضو گروه قیام علیه انقراض ماه گذشته در شهرهای برلین، مادرید، لندن، آمستردام و دیگر پایتخت‌های اروپایی تظاهرات کردند تا توجه جامعه جهانی را به گرمایش زمین جلب کنند.

در جریان این اعتراض‌های همگانی، معترضان خیابان‌های شهرهای اروپایی را مسدود کردند و به موج جهانی اقدام برای مقابله با گرم شدن زمین پیوستند.

گزارش‌ها در آن زمان از سازمان‌دهی اعتراض فعالان زیست محیطی برای ۶۰ شهر در سراسر جهان حکایت داشت.

گروه قیام علیه انقراض که می‌گوید از حمایت صدها دانشمند برخوردار است، قصد دارد تا دولت‌های سراسر جهان را برای کاهش انتشار گاز کربن و رفع بحران زیست محیطی متقاعد کند.

کد خبر 463620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha