چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: حماس شرایط خود را اعلام کرد و خواهان خاتمه‌ تمامی حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های فلسطینی و بازگشایی مرزهای غزه شد.

به گزارش بی‌بی‌سی، اسماعیل هنیه، نخست وزیر مردمی فلسطین اظهار داشت: اسرائیل باید تعهد بدهد که به تمامی تجاوزاتش علیه مردم ما، ترور‌ها، کشتارها و حملات خاتمه می‌دهد و محاصره غزه را لغو می‌کند و مرزها را بازگشایی می‌کند.

وی افزود: معاهده‌ آتش بس باید دو جانبه، جامع و همزمان باشد و شامل نوار غزه و کرانه‌ باختری گردد. وی افزود: اکنون توپ در زمین اسرائیل است.

هنیه گفت که اگر اسرئیل این شرایط را قبول کند، گروه‌های مقاومت در فلسطین در این خصوص با هم به مذاکره خواهند پرداخت و تصمیم‌گیری واحدی خواهند گرفت

از دوشنبه گذشته رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را تا حدودی کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، هنیه در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه اسلامی غزه طی سخنانی اظهار داشت که پیروزی اخیر بر دولت صهیونیستی در نوار غزه عوامل زیادی داشت که مهم ترین آن‌ها چهارعامل زیر است: امدادهای الهی، پایداری قهرمانانه و مثال زدنی ملت فلسطین، اتحاد فلسطینیان در کرانه‌ی باختری، نوار غزه، سرزمین‌های اشغالی 1948، اردوگاه های آوارگان در سوریه، لبنان، اردن و فلسطینیان ساکن دیگر کشورها ، همبستگی امت اسلام و جهان عرب و آزادگان جهان.

هنیه گفت: ما ملتی تحت محاصره هستیم و جهان استکبار در انتظار شکست ما بود، اما خداوند بلندمرتبه در این جنگ با ما بود و به عینه شاهد تجلی یافتن معیت الهی و برکت خون شهدا در جنگ بودیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین هنیه با اشاره به پایداری قهرمانانه ملت فلسطین و مجاهدان جان برکف فلسطینی گفت که شاهدان عینی این نبرد بیان می کنند که چگونه مجاهدان در میادین جهاد و جنگ ایستادگی می کردند و مطالب زیادی از شهامت و شجاعت آنها روایت می کنند.

کد خبر 46362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز