رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران بر لزوم اختصاص بخشی از درآمدهای دولت از محل افزایش قیمت بنزین به حمل و نقل عمومی به‌خصوص تاکسیرانی تاکید کرد.

محمد علیخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران صبح امروز پیش از آغاز به کار جلسه این شورا در جمع خبرنگاران، احتمال افزایش نرخ کرایه حمل و نقل به خصوص تاکسی را پس از سهمیه‌بندی بنزین خیلی کم برآورد کرد و گفت: شهرداری باید در این زمینه لایحه‌ای بیاورد، اما به نظر نمی‌رسد که این کار را انجام دهد و احتمالا همراه با بودجه و در پایان سال این لایحه را ارائه دهد.

وی اظهار کرد: حالا که تصمیم بر سهمیه‌بندی بنزین گرفته شده، بهترین راه این است که بخشی از درآمدهای دولت از این محل صرف حمل و نقل عمومی شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که دولت می‌تواند با تزریق بودجه حمل و نقلی ارزان، آسان و قابل دسترس به مردم بدهد و از این راه به مردم کمک کند، گفت: همان‌طور که مواد غذایی و ارزاق ضروری است، داشتن یک حمل و نقل مناسب نیز حق مردم است. تا پیش از این مسئولین و سیاستگذاران می‌گفتند پول نداریم، اما حالا درآمد حاصل شده است و آنها می‌توانند آن را در قالب کمک به حمل و نقل عمومی به خصوص در بخش تاکسیرانی هزینه کنند.

علیخانی با بیان این‌که ما نمی‌توانیم از جیب رانندگان تاکسی برای دیگران هزینه کنیم، ادامه داد: دولت باید به وظایف خود عمل کند.
 

کد خبر 463610
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha