مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از افزایش ۹۷ درصدی بازدید گردشگران خارجی در هفت ماه اول سال جاری خبر داد.

گردشگری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نادر فلاحی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در نیمه اول سال جاری ۳۸۱ هزار و ۷۱۰ نفر از موزه‌ها بازدید کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۷۲ نفر گردشگر خارجی و ۳۷۰ هزار و ۸۳۸  نفر گردشگر داخلی است.

وی با بیان اینکه در هفت ماه نخست سال گذشته در مجموع  ۲۷۰ هزار و ۷۲۵ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده بودند، ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۵۱۶ نفر بازدیدکننده خارجی و ۲۶۵ هزار و ۲۰۹ نفر بازدیدکننده داخلی بود.

به گفته فلاحی استان اردبیل بواسطه تاریخ باستانی خود دارای مکان‌های تاریخی بی‌شمار از جمله موزه و گنجینه می‌باشد. مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی معروف‌ترین اثر تاریخی اردبیل می‌باشد که موزه این شهر نیز در آن واقع است.

استان اردبیل دارای هشت موزه شامل موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی، مردم‌شناسی، چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه صارم‌السلطنه شهرستان نمین، موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر، موزه باستان‌شناسی شهرستان مشگین‌شهر و موزه باستان‌شناسی خلخال است.

کد خبر 463512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha