تولیدات مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قزوین در حوزه میوه‌های خشک شده و گلیم به چهار کشور لهستان، اتریش، آلمان و روسیه صادر می‌شود.

تولیدات مددجویان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیته امداد قزوین اظهار داشت: قرار است تا پایان سال جاری ۶۰ تخته گلیم تولید مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قزوین به کشور لهستان صادر شود که در این رابطه تفاهم نامه‌ای با یکی از راهبران شغلی به امضا رسیده است.

مجید مومنی با بیان اینکه کمیته امداد قزوین در حوزه خشک کردن میوه جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود، اظهار داشت: مددجویان استان روزانه ۲ تن میوه را خشک می‌کنند و تولیدات آنها آماده صادرات به کشورهای لهستان، اتریش، آلمان و روسیه است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۰ دستگاه میوه خشک کن به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد قزوین تحویل شده و هر خانواده به ازای خشک کردن ۴۰ کیلوگرم میوه برای ۲۵ روز کاری ۱۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنند.

مومنی، میزان پرداخت دستمزد مددجویان را قابل افزایش و وابسته به فعالیت افراد دانست و گفت: فرآیند خشک کردن ۴۰ کیلوگرم میوه ۶ ساعت زمان لازم دارد و اگر خانواده‌ای قادر باشد، روزانه ۸۰ کیلوگرم میوه خشک کند، ماهانه ۲۰ میلیون ریال دستمزد دریافت خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد قزوین قیمت هر دستگاه میوه خشک کن را ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در نظر داریم که تعداد دستگاه‌های میوه خشک کن در بین مددجویان را به ۵۰۰ دستگاه برسانیم و برای این کار نیز صندوق امداد ولایت تسهیلات خوبی در نظر گرفته است.

مومنی با بیان اینکه مشاغل معرفی شده به مددجویان قزوینی باید بازدهی اقتصادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: جامعه هدف اشتغال و توانمندی کمیته امداد استان در نقاط روستایی متمرکز شده است و تلاش داریم برنامه‌های اقتصادی و اشغال را در این نواحی بیش از پیش اجرا کنیم.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است.

کد خبر 463482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha