استاندار ایلام گفت: سهمیه بندی بنزین ضمن جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی، به نفع اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است و آنها بابت گران شدن سوخت یارانه دریافت می کنند.

استاندار ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار کرد: طرح سهمیه بندی بنزین در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می‌شود.

وی جلوگیری از قاچاق سوخت را یکی دیگر از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: منابع حاصل از سهمیه بندی بنزین به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه برخواهد گشت.

استاندار ایلام گفت: با تعریفی که صورت گرفته و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسیده، قرار بر این است که ۱۰۰ درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوارهای مورد نظر توزیع شود.

سلیمانی دشتکی افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شده است همه مبالغی که به حساب واریز می‌شود بین خانوارهای گروه هدف که از یک نفر تا پنج نفر هستند(به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان) پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه هر لیتر بنزین برای دولت بیش از پنج هزار تومان هزینه دارد، اضافه کرد: هرچه در مصرف بنزین صرفه جویی شود منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی موضوع سهمیه بندی بنزین اظهار کرد: در این خصوص بایست از تمام ظرفیت ها استفاده شود البته برای تبیین و تشریح این موضوع چهار کمیته صدا و سیما، وزارت کشور، برنامه و بودجه و وزارت نفت در سطح ملی نیز شکل گرفته که در استان ها نیز بصورت متناظر انجام می شود.

سلیمانی دشتکی به تصمیمات لازم در خصوص سرویس مدارس در بحث سهمیه بندی بنزین پرداخت و گفت: تمهیدات لازم نیز بر اساس دستور العمل وزارت کشور در این خصوص اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر شفاف سازی بحث سهمیه بندی بنزین توسط دستگاه های ذیربط، گفت: مسئولان مربوطه در فرصت های مختلف نسبت به این مهم اقدام نمایند تا از تفسیر و تحلیل های غیر واقعی و منفی در این ارتباط جلوگیری شود.

بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از سهمیه سوخت فقط با استفاده از کارت سوخت هوشمند شخصی میسر است.

کد خبر 463467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha