مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

شهردار زنجان در ارتباط با سفر خود به مالزی گفت: این سفر به واسطه پیگیری‌های چندساله میراث فرهنگی استان و مدیرکل آن درباره انتخاب زنجان، به عنوان شهر جهانی ملیله انجام شد.

ملیله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مسیح‌الله معصومی امروز در زنجان درباره سفر اخیر خود به کشور مالزی اظهار کرد: این سفر به واسطه پیگیری‌های چندساله میراث فرهنگی استان و مدیرکل آن درباره انتخاب شهر زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله اتفاق افتاد.

 زنجان باید شهر جهانی ملیله شود

شهردار زنجان با بیان اینکه پس از بررسی‌های نهایی به واسطه جایگاه قانونی باید شهردار شهر کاندیدا در جلسه WCC (شهرهای میراث جهانی) با هزینه میزبان حضور پیدا ‌می‌کرد، گفت: این سفر با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و تایید وزارت کشور درباره حضور چند نفر از شهرداران عضو و یا کاندیدای شهرهای میراث جهانی صورت گرفت.

وی افزود: نشست با مدیران جهانی این موضوع و دیدار با شهرداران سایر شهرهای عضو، حضور و عرضه ملیله زنجان در نمایشگاه بین‌المللی مربوطه و سخنرانی در کمیسیون‌های مربوطه از جمله موارد حضور بنده به عنوان شهردار زنجان در این سفر بود.

  • توضیحات میراث فرهنگی درباره شهر جهانی ملیله

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز در همین باره به خبرنگار فارس گفت: با توجه به درخواست استان برای ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله و بازدیدی که اسفندماه سال قبل غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی داشت، همایش بررسی در این رابطه در مالزی برگزار شد که علاوه بر شهردار زنجان معاونین سازمان میراث فرهنگی نیز در آن حضور پیدا کردند.

یحیی رحمتی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداران و فرمانداران عنوان بالاترین مقام مسؤول در منطقه یکی از عواملی هستند که می‌توانند در توسعه و آماده‌سازی شهر و حفظ آن رشته نقش بسزایی داشته باشند به همین خاطر ما حضور شهردار را پیشنهاد دادیم و قابل تقدیر است که شهردار در این نشست حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه همه مراحل ثبت پرونده توسط اداره کل میراث فرهنگی انجام شده است و تا مراحل خوبی در این زمینه پیش رفته‌ایم، افزود: در حال طی مراحل نهایی هستیم که در صورت تأیید قرار است در آذرماه تیم نهایی برای ممیزی نهایی ثبت به زنجان بیایند که در این صورت زنجان به شهر جهانی ملیله تبدیل خواهد شد.

پیش از این غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در سفر به زنجان گفته بود: شهر زنجان که دارای هنر ملیله کاری قابل توجه و ارزشمندی است، باید به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود زمینه‌های لازم، ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله می‌تواند به شکوفاتر شدن این هنر کمک کند، افزود: شهر زنجان در زمینه صنایع‌ دستی بسیار غنی‌ بوده و حیف است که این شهر به نام شهر ملیله نام‌گذاری نشود.

غذا هیجاوی که در سفر خود به زنجان با هنرمندان بسیاری صحبت کرده بود، یکی از جذاب‌ترین هنرهای استان زنجان را ملیله عنوان کرد و گفت: قطعا پیگیری برای ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله انجام خواهد شد.

کد خبر 463462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha