ثبت‌نام برای جذب بیش از ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی از امروز شنبه ۲۵ آبان ماه جاری آغاز شد و متقاضیان به مدت یک ماه فرصت دارند در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

كلاس درس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیدعلی حسینی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت در تشریح فرآیند استخدام ۲۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار عضو هیئت علمی رسمی و پیمانی در رشته‌های مختلف به بیش از ۲۰۰ هزار نفر دانشجو آموزش می‌دهند و خوشبختانه با تلاشی که در وزارت بهداشت انجام شده است، توانستیم مجوز جذب ۲۰۰۰ نفر عضو هیئت علمی را برای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت کنیم.

وی با بیان این که ثبت‌نام برای جذب اعضای هیئت علمی از امروز شنبه ۲۵ آبان ماه شروع می‌شود، افزود: نیازهای دانشگاه‌ها برای جذب اعضای هیئت علمی در رشته‌های مختلف را از سال گذشته دریافت و در سامانه جذب هیئت علمی بارگذاری کردیم و از امروز این ثبت‌نام آغاز خواهد شد. پیشنهاد می‌شود اعضای هیئت علمی به طور دقیق اطلاعیه‌ها و شرایط جذب را که از طریق معاونت آموزش وزارت بهداشت و مرکز هیئت علمی این وزارتخانه اعلام سراسری خواهد شد، مطالعه کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط جذب اعضای هیئت علمی، متقاضیان امکان انتخاب دو دانشگاه را دارند. در واقع آنها می‌توانند در انتخاب‌های خود یک دانشگاه کم‌برخوردار و یک دانشگاه برخوردار را انتخاب کنند، اما امکان انتخاب دو دانشگاه برخوردار به طور همزمان وجود ندارد و افراد می‌توانند دو دانشگاه کم‌تر برخوردار را همزمان انتخاب کنند.

وی با تاکید بر این که متقاضیان جذب یک ماه فرصت دارند در این فراخوان ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: با توجه به این که در سال ۹۷ فراخوان سراسری جذب نداشتیم، احتمال می‌دهیم تعداد متقاضیان این دوره بیش از حد معمول باشد. در دوره‌های قبل بیش از ۵ هزار نفر در این فراخوان ثبت‌نام می‌کردند که تصور ما این است در این دوره، این آمار بیشتر از دوره‌های قبل باشد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در فراخوان جذب امسال، دانشگاه‌های مختلف با تنوعی از رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی رشته‌های بالینی، پی اچ دی و غیره شرکت دارند و حتی ما در دانشگاه‌های کم‌برخوردار در رشته‌های کارشناسی ارشد برای رشته‌های مامایی، پرستاری و بهداشت و غیره جذب ماما خواهیم داشت.

  • جذب ۹۰ درصد در رتبه استادیار

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از ۹۰ درصد افراد با مرتبه استادیار و مابقی با رتبه مربی جذب می‌شوند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت در خصوص شرایط ثبت‌نام در فرآیند فراخوان جذب اعضای هیئت علمی، اظهار کرد: افرادی که در این فراخوان شرکت می‌کنند، باید دارای دانشنامه پایان تحصیلات باشند؛ یعنی الزاما کسانی که در علوم پایه و پی اچ دی شرکت می‌کنند، باید زمان فارغ‌التحصیلی آنها قبل از ثبت‌نام در فراخوان اتفاق افتاده باشد و همچنین افرادی که در رشته‌های علوم بالینی ثبت‌نام می‌کنند، باید دوره‌های آموزشی و امتحانات تحصیلات این دوره را طی کنند.

  • شرایط سنی جذب

حسینی همچنین به شرایط سنی ثبت‌نام در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: حداکثر شرایط سنی برای اعضای هیئت علمی استادیار ۴۵ سال و برای مربیان ۳۵ سال تعیین شده است.

  • تسهیلات دانشگاه‌های کم‌برخوردار برای اعضای هیئت علمی

وی همچنین از مشوق‌های دانشگاه‌های کمتر برخوردار برای جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها و یا دانشکده‌هایی که کمتر برخوردار هستند، چارچوب و دستورالعمل‌هایی در جهت ارائه تسهیلات به منظور جذب اعضای هیئت علمی در اختیار دارند و این تسهیلات از امکانات رفاهی گرفته تا تامین مسکن و وام‌های ضروری در دانشگاه‌های برخودار وجود ندارد. ضمن این که در حال حاضر این دانشگاه‌ها شرایط و تسهیلات بهتری برای اعضای هیئت علمی خود فراهم کرده‌اند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با تاکید بر این که چارچوب‌های جذب اعضای هیئت علمی در وزارت بهداشت بر اساس صلاحیت‌های علمی و عمومی مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین شده است، گفت: در مورد کسانی که در شرایط برابر و مساوی قرار بگیرند، جذب افراد بومی منطقه در اولویت قرار دارد؛ اما ظرفیت خاصی برای جذب اعضای هیئت علمی در نظر نداریم. چرا که جذب افراد اصلح و شایسته و در رقابت عادلانه از برنامه‌های وزارت بهداشت است.

  • اعلام نتایج نهایی جذب تا پایان سال

دکتر حسینی با تاکید بر این که دانشگاه‌ها بعد از اتمام مهلت جذب، سه ماه فرصت دارند جمع‌بندی و ارزیابی‌های خود را از متقاضیان به وزارت بهداشت ارسال کنند، گفت: وزارت بهداشت بعد از دریافت این اطلاعات حداکثر ۴۵ روز فرصت دارد نتیجه نهایی را اعلام کند؛ اما به طور کلی تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که ما در بازه زمانی دو یا سه هفته این فرآیند را تعیین تکلیف کرده‌ایم. بنابراین نتیجه نهایی فراخوان تا پایان سال اعلام خواهد شد و اعضای هیئت علمی جدید از سال آینده در دانشگاه‌ها جذب خواهند شد.

  • مستندات کاغذی نمی‌پذیریم

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با تاکید بر این که فرآیند جذب این افراد تنها از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: تمامی فرآیندها اعم از بررسی صلاحیت‌های علمی و عمومی از طریق سامانه الکترونیکی مرکز اعضای هیئت علمی انجام می‌گیرد، بنابراین ما به صورت سنتی عمل نکرده و پرونده‌های کاغذی در این زمینه دریافت نخواهیم کرد؛ چرا که وزارت بهداشت تلاش دارد تمامی مراحل بررسی استخدام در فضای شفاف و با رقابت عادلانه به اتمام برسد.

دکتر حسینی در پایان توصیه کرد: تمامی متقاضیان شرکت در فراخوان اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت برای نشان دادن توانمندی‌های علمی، مستندات و مدارک لازم را که به فعالیت‌های تحصیلی، علمی، پژوهشی، نخبگی، فناوری و ایثارگری مرتبط است، از قبل آماده کنند تا مشکلی در زمان ثبت‌نام نداشته باشند.

کد خبر 463398
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha