وزارت بازرگانی آمریکا تعدادی شرکت و فرد را به دلیل همکاری با سوریه و ایران در فهرست سیاه قرار داد.

وزارت بازرگاني آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی ایالات متحده چهارشنبه، ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) اعلام کرد که ۲۲ شرکت و شخص حقیقی را به فهرست سیاه خود اضافه کرده است.

این افراد و شرکت‌ها متهم شده‌اند که در تامین مواد و دستگاه ( به ادعای آمریکا) برای برنامه تولید سلاح‌های کشتار جمعی سوریه، و انتقال غیرمجاز کالا به جمهوری اسلامی دست داشته‌اند.

شرکت‌ها و افرادی که در فهرست سیاه دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا قرار می‌گیرند برای خرید کالا و تجهیزات از شرکت‌های آمریکایی نیاز به دریافت مجوز و تائیدیه از دولت دارند.

این دفتر در تازه‌ترین اقدام خود ۲۲ شرکت و فرد از کشورهای ایران، سوریه، بحرین، ترکیه، اردن، عمان، لبنان، پاکستان، سنگال، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، فرانسه و بریتانیا را به فهرست سیاه خود افزوده است.

وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید از این فهرست شرکت Rahal فعال در حوزه فناوری و تجهیزات پزشکی و شرکت اردنی- لبنانی S.A.L.  که در داد و ستد ابزار آزمایشگاهی فعالیت می‌کند متهم هستند که در تامین مواد مورد نیاز برنامه تولید سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی سوریه سهم داشته‌اند.

دفتر صنعت و امنیت این وزارت‌خانه می‌افزاید شرکت‌های Al Ras Gate و Bestway Line FZCO همچنان که شش شرکت دیگر پذیرفته‌اند که "آگاهانه" و بدون دریافت مجوز کالاهای آمریکایی را به ایران انتقال داده‌اند و به همین دلیل در فهرست سیاه قرار می‌گیرند.

کد خبر 463261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha