چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مدعی‌العموم در فرانسه از قضات این کشور درخواست کرد خطوط هوایی اینترکانتیننتال آمریکا را به دادگاه بکشند و محاکمه کنند.

به گزارش رویترز این مدعی‌العموم دلیل این درخواست خود را سانحه انفجار هواپیمای کنکورد متعلق به ایرفرانس در سال 2000 اعلام کرد که در آن 113 نفر جان خود را از دست دادند.

این مدعی‌العموم همچنین درخواست کرده است یکی از مهندسان فرانسوی که در طراحی موتور هواپیمای مافوق صوت کنکورد دست داشته است، رئیس پیشین سازمان هواپیمایی فرانسه و دو تن از کارکنان خطوط هوایی اینترکانتیننتال هم به دلیل این سانحه هوایی به پای میز محاکمه کشیده شوند.

هواپیما هنگام بلند شدن دچار آتش‌سوزی شد و کمی پس از از آن در شهر سقوط کرد

در سانحه سال 2000 پس از تحقیقات مشخص شد که قطعات فلزی که از یک هواپیمای خطوط هوایی اینترکانتیننتال بر روی باند پرواز باقی مانده بود باعث شد تایر هواپیمای کنکورد هنگام بلند شدن منفجر شود و بقایای تایر با ورود به دورن موتور باعث این سانحه شدند.

این هواپیما اندکی پس از بلند شدن به دلیل نقص فنی با یک هتل در پاریس برخورد کرد. قرار است یک قاضی در مورد این درخواست در هفته های آینده تصمیم بگیرد.

هواپیمای کنکورد که محصول مشترک فرانسه و انگلیس است سریع‌ترین هواپیمای مسافربری دنیا به شمار می‌رود که پس از سانحه هوایی سال 2000 برای همیشه از رده خارج شد.

کد خبر 46325

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز