رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن ۱۷ ربیع‌الاول میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع)، با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان موافقت کردند.

آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، به مناسبت حلول ماه ربیع‌الاول و فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) در نامه‌ای به رهبر انقلاب پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد و این پیشنهاد مورد موافقت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

همچنین بر اساس خبر ایسنا، در میان عفوشدگان نام ٣٢ نفر از افراد دارای محکومیت امنیتی (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) به چشم می‌خورد. این افراد پس از طی شدن فرایند قانونی در قوه قضاییه به پیشنهاد حجت‌الاسلام رئیسی در نامه‌ای مستقل به رهبر انقلاب و موافقت ایشان مشمول عفو، تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

از ویژگی‌های نامه رئیس دستگاه قضا به رهبر انقلاب درخواست عفو و بخشش تعدادی از محکومان امنیتی بوده که برای نخستین بار رخ داده و مورد موافقت معظم‌له قرار گرفته است.

کد خبر 463238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha