بابک صابری نویسنده و ناشر شناخته‌شده یزدی گفت: وضعیت ایران در زمینه تولید رمان نوجوان در حال حاضر بسیار مطلوب است.

بابک صابری

به گزارش همشهری آنلاین، برنامه دیدار و گفتگو با بابک صابری نویسنده، مترجم، مدیر انتشارات کودکان و پزشک یزدی ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ آبان همزمان با روز گرامیداشت یزد در برنامه های بیست و هفتمین هفته کتاب در خانه نقاشی بافت قدیمی شهر یزد برگزار شد.

 محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور دبیر هفته کتاب و خبرنگاران حوزه کتاب در این دیدار به بحث و گفتگو با این نویسنده بین المللی پرداختند و درباره مسائلی از جمله تولید کتاب‌های فلسفه برای کودکان، ترجمه و تألیف در بازار کتاب کودک و نوجوان و کتاب سازی به تبادل نظر پرداختند.

صابری در این دیدار گفت: با توجه به اینکه امروز نویسندگان کودک و نوجوان درباره همه مسائل مربوط به زندگی بچه ها، داستان می نویسند، نیازمند یک بانک اطلاعاتی هستیم که اگر کسی خواست برای فرزندش کتابی با موضوع مشخص بخرد، بتواند مطلوب خود را پیدا کند. این کار بیشتر کار آژانس‌های ادبی است.

وی افزود: سال پیش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت غرفه ای برای هری پاتر بود که اندازه و مساحتش به اندازه آمازون بود اما فقط وسط غرفه یک جلد کتاب هری پاتر گذاشته بودند. در کل می توان گفت کتاب کودک و نوجوان اقتصاد شکوفا و تأثیرگذاری دارد.

این ناشر یزدی گفت: با توجه به مبلغ و هزینه ای که باید برای کپی رایت کتاب های خارجی بدهیم اصلا نمی ارزد کپی رایت نکنیم.

صابری ادامه داد: در زمینه رمان نوجوان وضعیت بسیار خوبی داریم. تا ۱۵ سال پیش در طول سال تعداد انگشت شماری رمان کودک و نوجوان منتشر می شد اما امروز رمان های تک جلدی و مجموعه های جالب و جذابی در داخل کشور برای نوجوانان تولید می شود.

کد خبر 463201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha