چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
۰ نفر

بخش نمایشگاهی چهارمین حراج خوشنویسی و هنرهای اسلامی ایرانی باران روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز به کار کرد.

حراج باران

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه جمعی از استادان خوشنویسی مانند محمد سلحشور، یدالله کابلی، علی‌اشرف صندوق‌آبادی و... به همراه جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی حضور داشتند. صندوق‌آبادی، نایب‌رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران در ابتدای این مراسم گفت: حراج باران می‌تواند در حوزه اقتصاد هنر بسیار مؤثر باشد و از طرفی هنرمندان ما برای خلق آثار ماندگار انگیزه بیشتر پیدا می‌کنند.

پس از آن استاد سلحشور در سخنانی کوتاه گفت: خوشنویسی روز به روز به طرف تکامل می‌رود. مدیر حراج باران انسانی است که عاشقانه برای خوشنویسی فعالیت کرده و چهارمین نمایشگاه حراج باران را به زیبایی تدارک دیده است. استاد کابلی هم در ادامه افزود: سرزمین ما به عنوان مظهر خوشنویسی شناخته می‌شود و در همه جای دنیا هنر خوشنویسی مؤلفه معرفی فرهنگ و هنر ایران است.

سپس مرتضی گودرزی‌دیباج در سخنان خود گفت: اگر حامی هنر نباشد کار هنری پیش نمی‌رود. متاسفانه شرایط ناامن فرهنگی باعث می‌شود مجموعه‌داران ما و کسانی که پشت‌صحنه جامعه هنری هستند نخواهند چندان دیده شوند. در ادامه محبوبه کاظمی، مدیر حراج باران گفت: برای توسعه فرهنگی نمی‌توان فقط به وجوه نمایشگاهی بدون نتایج اقتصادی فکر کرد. نتایج اقتصادی می‌تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی بسیار موثر باشد.

در نمایشگاه حراج باران آثاری متنوع به نمایش درآمده که توجه مخاطبان را جلب می‌کند. گران‌ترین اثر حاضر در حراج چهارم یک تابلوی خط و نقاشی هندی است که پنج تا شش میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و روی دیواری قرمز که با رنگ‌های درون تابلو هماهنگ شده خودنمایی می‌کند. قطعات خوشنویسی کوچک و بزرگ متعلق به دوران قدیم یا آثار جدید در این نمایشگاه دیده می‌شود.

آثاری از استادان شناخته‌شده خوشنویسی معاصر مانند غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، کیخسرو خروش و... در این مجموعه به چشم می‌آید. علاقه‌مندان به تماشای این آثار فرصت دارند روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه به مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن بروند و روز جمعه ۲۴ آبان مراسم حراج باران برگزار می‌شود.

کد خبر 463100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha