استاندار کرمان گفت: پروژه های افتتاح شده و طرح هایی که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس جمهوری به این استان آغاز شد با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی افزون بر ۱۴ هزار میلیارد تومان با ایجاد چهار هزار و ۷۰۰شغل بود.

محمد جواد فدائی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد فدائی با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به کرمان ۲ هدف اصلی داشت،  افزود: دیدار با مردم رفسنجان و افتتاح برخی طرح ها و آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه های دیگر اهداف سفر رئیس جمهوری به استان کرمان بود.

وی تصریح کرد: دیدار دکتر روحانی با مردم رفسنجان بسیار خوب برگزار شد و مردم این شهرستان استقبال شایسته ای از رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید داشتند.

استاندار کرمان  ضمن تشکر از حمایت و شور و اشتیاق مردم رفسنجان از دولت تدبیر و امید اظهار داشت: این شهرستان زادگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی است و رییس جمهوری سابقه دوستی دیرینه با این بزرگ مرد داشته و حضور در این شهرستان به نوعی به معنای یادآوری این سوابق بود.

فدائی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر پروژه های خوبی در استان کرمان به بهره برداری رسیده است بیان کرد: در بخش های کشاورزی، راه، مسکن، مس و فولاد طرح های خوبی داشته ایم و تعدادی طرح های مهم نیز آماده آغاز عملیات اجرایی بودند از جمله پروژه فاضلاب شهر کرمان که طرح بسیار مهم و بزرگی است و پروژه فاضلاب زرند و چند پروژه دیگر.

استاندار کرمان تصریح کرد: رئیس جمهوری در این سفر پروژه های آماده بهره برداری را افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی برخی طرح های دیگر را نیز صادر کرد.

وی با بیان اینکه سفر دکتر روحانی به کرمان سفر استانی نبود بیان کرد: سفر استانی دولت یازدهم به کرمان در سال ۹۵ و دولت دوازدهم نیز در سال ۹۶ انجام شده است.

راه اندازی پارک علم و فناوری در رفسنجان 

استاندار کرمان ادامه داد: از این نظر نمی شد پروژه های مشخصی را به تصویب برسانیم اما در عین حال چند پروژه را پذیرفتند که یکی از این طرح ها تصویب پارک علم و فناوری رفسنجان و هدیه دولت به مردم رفسنجان بود.

تاکید دولت در تکمیل خط انتقال آب از خلیج فارس 

وی گفت: مورد دوم پروژه تامین آب آشامیدنی شهرهای کرمان و یزد و (سیستان و بلوچستان برای سال آینده) بود که رئیس جمهوری تاکید کرد این مهم مورد توجه دولت قرار می گیرد و به اجرای این طرح سرعت داده می شود.

راه اندازی شهرک نوآوری در کرمان 

فدائی با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به یزد، استانی بود تصریح کرد: در عین حال قرار شد طرح شهرک نوآوری که در یزد تصویب شده بود در کرمان نیز راه اندازی شود و این سه طرح مهم با وجود اینکه سفر استانی نبود به استان کرمان اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: قرار بود شورای توسعه استان را در استان برگزار کنیم اما به دلیل طول کشیدن سفر در شهرستان سیرجان، فرصت برگزاری این نشست نشد و قرار شد در فرصت مناسب و البته نزدیک در تهران برگزار شود و برخی سرمایه گذاری های بخش خصوصی که مشکلاتی دارند مورد بحث قرار گیرد و در مورد آنها تصمیم گیری شود.

استاندار کرمان از رییس جمهوری و هیات همراه برای حضورش در کرمان تقدیر کرد و اظهار امدواری کرد که نتایج این سفر منشا خیر و برکات جدید برای مردم استان باشد.

وی از استقبال مردم کرمان و رفسنجان و همکاری رسانه ها که سفر رئیس جمهوری را به چهار شهرستان استان پوشش خبری دادند تقدیر کرد و گفت: رسانه ها این رویداد را به خوبی پوشش دادند.

کد خبر 463088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha