چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

احتمالا افرادی را دیده باشید که دو مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارند، ولی شاید تا کنون به این موضوع برخورد نکرده باشید که یک نفر به عنوان مثال، هم دیپلم ریاضی داشته باشد و هم دیپلم تجربی. وزارت آموزش و پرورش اکنون این امکان را فراهم کرده است.

دیپلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، وزارت آموزش و پرورش امکانی را فراهم کرده است که متقاضیان اخذ دیپلم مجدد در رشته غیرمتناظر نظام جدید آموزشی (۳-۳-۳-۳) می‌توانند برای گرفتن دیپلم مجدد اقدام کنند.

دانش‌آموزان دارای گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه متقاضی دریافت دیپلم مجدد در رشته غیرمتناظر با دیپلم قبلی خود در نظام جدید آموزشی، می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش شهرستان، مناطق و نواحی محل اخذ دیپلم خود، پس از تطبیق دروس مشترک با نظام جدید آموزشی، در آزمون باقیمانده دروس دیپلم غیرمتناظر رشته جدید در مدارس بزرگسالان دولتی به صورت داوطلب آزاد شرکت و در صورت قبولی، در رشته جدید دیپلم دریافت کنند.

فارغ‌التحصیلان نظام‌های قدیم ۶ ساله، ۴ ساله، ترمی - واحدی و سالی - واحدی، در صورت درخواست برای دیپلم مجدد در رشته غیرمتناظر نظام جدید آموزشی، باید در آزمون همه دروس پایه دوازدهم شرکت کنند.

با توجه به تمدید نظام آموزشی (۱+۳) (نظام قدیم) در سال تحصیلی جاری (۹۹-۱۳۹۸)، دانش‌آموزان در صورت تمایل می‌توانند در رشته غیرمتناظر در نظام سالی - واحدی نیز دیپلم مجدد دریافت کنند.

کد خبر 463062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha