دوچرخه‌سوار جهانگرد اسپانیایی گفت: اغلب رسانه‌ها تصویری شفاف و واقعی از مردم ایران را به دنیا ارائه نمی‌دهند و برخلاف سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای، ایرانیان مردمانی مهربان و صمیمی هستند.

ادوارد لادو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ادوارد لادو ورزشکار و دوچرخه سوار اسپانیایی اظهار داشت : پیش از سفر به ایران، تصویری مبهم و توام با خشونت از این کشور در ذهنم نقش بسته بود اما در سفرهای مکرر، به ساختگی بودن برنامه های رسانه ها در خصوص ایران پی بردم.

وی ادامه داد: سفر خودم را با دوچرخه از بارسلونای اسپانیا آغاز کرده و بعد از گذر از کشورهای مختلف، روز گذشته از مسیر جمهوری آذربایجان و مرز آستارا به ایران وارد شدم.

وی افزود: در سال های قبل با هواپیما به ایران سفر کرده و در شهرهایی نظیر تهران، شیراز و یزد حضور داشته ام اما این بار، با دوچرخه به ایران آمده ام تا نقاط دیدنی و تاریخی این سرزمین را بهتر مشاهده کنم.

دوچرخه سوار اسپانیایی بیان کرد: به یونان، ترکیه و گرجستان نیز با دوچرخه سفر کرده ام و رفتار آرام و توام با مهربانی ایرانی ها، حسی از امنیت و اطمینان خاطر را در گردشگران خارجی ایجاد می کند.

او ادامه داد: قصد دارم روزهای بیشتری را در شهرهای مختلف ایران بگذرانم و بعد از لذت بردن از مناطق گردشگری و تاریخی این کشور کهن و متمدن، به اسپانیا بازگردم.

اسپانیا در جنوب غربی اروپا یکی از کشورهای بزرگ و گردشگرپذیر این قاره است و پایتخت آن مادرید و بارسلون نیز از شهرهای مهم آن محسوب می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است و به دلیل داشتن مرزهای خشکی، آبی و ریلی با خارج از کشور، سالانه حدود ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی از مرز آن تردد می کنند.

کد خبر 463061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha