چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
۰ نفر

استان کردستان به لحاظ برخورداری از آزادراه و بزرگراه و حتی راه‌های اصلی و روستایی جزو استان‌های محروم کشور به‌شمار می‌رود و شاید این موضوع باعث شده‌ است که پیگیری و تسریع در تکمیل پروژه‌های حوزه راه از مهم‌ترین جزئیات سفر استانی مسئولان به یکی از غربی‌ترین استان‌های کشور باشد.

حسین فیروزی

همشهری آنلاین - مریم سرخوش : براین اساس بازدید از گردنه صلوات‌آباد سنندج در محور بزرگراهی سنندج – همدان، کریدور ارتباطی میاندوآب - کرمانشاه حد فاصل سنندج - کامیاران همچنین بازدید از قطعات در دست اجرای پروژه بزرگ راه‌آهن همدان – سنندج از برنامه‌های سفر استانی محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، به کردستان بود. سفری که نویدبخش اتصال سنندج به راه‌آهن سراسری تا پایان سال آینده پس از ۱۵ سال انتظار مردم این استان شد.  

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار کردستان با اشاره به تسریع در اجرای پروژه راه‌سازی گردنه صلوات‌آباد اظهار کرد: ۲۵ کیلومتر از بزرگراه سنندج – همدان در گردنه سخت‌گذر صلوات‌آباد قرار دارد و با وجود ۵ تونل، عملیات ساخت و تکمیل این طرح با کندی پیش می‌رود. تکمیل این بزرگراه از ۲ سال قبل آغاز شده است و سال گذشته هم در سفر دکتر نوبخت مورد بازدید قرار گرفت.

حسین فیروزی با بیان این‌که دستور تامین اعتبار ریالی مورد نیاز بزرگراه سنندج – همدان روز گذشته صادر شد، عنوان کرد: این طرح تا پایان سال مالی ۹۸ (تیر ۹۹) به پایان می‌رسد.  

فیروزی درباره راه‌آهن سنندج - همدان نیز عنوان کرد: قول تکمیل این خط‌آهن وعده‌ای بود که نوبخت در سفر استانی سال گذشته از سوی دولت به مردم داده بود و تاکید ویژه‌ای هم بر تسریع و تکمیل آن داشت.  وی بیان کرد: در قانون بودجه امسال ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافته بود و با توجه به پیگیری‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه به ۱۸۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد. همچنین معاون رئیس‌ جمهوری از اختصاص اعتبار ویژه ۳۲۰ میلیارد تومانی به این پروژه و اتصال سنندج به راه‌آهن سراسری تا پایان سال آینده خبر داد.  

فیروزی با بیان این‌که زیرسازی و ریل‌گذاری از دو طرف همدان به سنندج و سنندج به همدان به صورت جدی آغاز شده و با شتاب در حال انجام است، اظهار کرد: این راه‌آهن از مطالبات مردم کردستان بوده و برای تکمیل این پروژه ۱۴۰ کیلومتری روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شد.  
کلنگ ساخت ۳ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان از محل اعتبارات دولتی، بازدید از سد سیازاخ، بازدید از سد آزاد، استخر ذخیره، نیروگاه و سامانه انتقال آب این سد نیز از دیگر برنامه‌های معاون رئیس جمهوری به کردستان بود.

کد خبر 462981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha