اوو مورالس، رئیس‌جمهور سابق بولیوی که تحت فشار ارتش پس از یک انتخابات اختلاف‌برانگیز استعفا داد، به مکزیک گریخت و سردرگمی و خلاء قدرت را در کشورش به جای گذاشت.

Morlaes

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین مورالس روز سه‌شنبه ۲۱ آبان در یک کنفرانس خبری شتابزده در باند فرودگاه مکزیکوسیتی از دولت مکزیک به خاطر «نجات دادن جانش» تشکر کرد و این اتهام را تکرار کرد که رقبایش در یک کودتا او را برکنار کرده‌اند.

او مدعی شد که پیش از استعفایش در روز یکشنبه یک عضو ارتش پیام‌هایی درباره تعیین قیمت ۵۰ هزار دلاری برای سرش را به او نشان داده است.

مورالس گفت:‌ «فکر می‌کردم دوران تبعیض و تحقیر را پایان داده‌ایم، اما گروه‌های جدیدی ظهور کرده‌اند که هیچ حرمتی برای جان افراد، چه رسد به سرزمین پدری، قائل نیستند.»

مورالس ۶۰ ساله را که با یک هواپیمای نظامی مکزیک از شهر کوچابامبا در بولیوی وارد مکزیکوسیتی شده بود، مارسلو اربارد، وزیر خارجه مکزیک در فرودگاه استقبال کرد.

او از کارنامه حکومتش دفاع کرد و گفت هیچ جرمی را مرتکب نشده است، به جز اینکه بومی‌تبار و «ضد امپریالیست» است.

مورالس کشوری را پشت سر گذاشته است که اکنون در وضعیتی نزدیک به آشوب است و طرفداران و مخالفانش در خیابان‌ها در زدوخورد با یکدیگرند و پس از انتخاباتی که به گزارش «سازمان کشورهای آمریکایی» با تقلب گسترده به نفع او همراه بود، هر روز گزارش‌هایی تازه از غارت، تخریب و آتش زدن مکان‌ها منتشر می‌شود.

کد خبر 462968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha