محاکمه یک مورخ برجسته روس که به کشتن یکی دختر دانشجوی سابقش و تکه تکه کردن بدن او و انداختن آن به رودخانه متهم است، روز دوشنبه ۲۰ آبان در دادگاهی در سنت‌پترزبورگ آعاز شد.

Sokolov

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، اولگ سوکولوف، ۶۳ ساله که استاد مشهور دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ روسیه است و متهم به قتل آناستازیا یشچنکو، دختر دانشجوی سابقش است، دو روز پیش از رودخانه مویکا در مرکز شهر تاریخ سنت‌پترزبورگ از رودخانه بیرون کشیده شد، در حالیکه کوله پشتی همراهش حاوی یک جفت بازوی بریده شده و یک سلاح دستی بود.

مقامات پلیس می‌گویند جنازه قطعه‌قطعه‌شده یشچنکو ۲۴ ساله را د رآپارتمان سوکولوف پیدا کرده‌اند.

سوکولوف روز دوشنبه خطاب به قاضی گفت: «به شدت پشیمانم.»

او گفت پنج سال با قربانی زندگی کرده است و قرار بوده او با ازدواج کند. او شرح داد که چگونه بر سر فرزندانش از ازدواج قبلی با یشچنکو مشاجره داشته است.

یشچنکو که اهل شهر کراسنادور در جنوب روسیه بود، برای تحصیل به سنت‌پترزبورگ آمده بود به عنوان پژوهشگر با سوکولوف کار می‌کرد.

مقامات پلیس می‌گویند همچنین درباره این گزارش‌های رسانه‌ها که سوکولوف برخی از دانشجویان را می‌زده است، تحقیق می‌کنند.

سوکولوف متخصص تاریخ نظامی فرانسه و استاد بخش تاریخ مدرن و معارض در دانشگاه دولتی سنت‌پترزوبورگ است. او اغلب در کلاس‌های با یونیفرم‌های دوران ناپلئون ظاهر می‌شد و مشاور تهیه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی تاریخی  و دارنده عالیترین نشان فرانسه، لژیون دونور است.

  • قتل چگونه رخ داد

سوکولوف ظاهرا پس از ارتکاب قتل قصد داشت خودکشی کند، هنگام نمایش ویدئویی از یک دوربین مراقبت که او را در حال انداختن اعضای بدن معشوقه‌اش به داخل رودخانه نشان می‌داد به گریه افتاد.

رسانه‌های محلی روسیه می‌گویند دختر قربانی در یک تماس تلفنی با گریه به برادرش گفته بود که سوکولوف به علت اینکه او می‌خواست به مهمانی تولد دوستش برود، دچار حسادت شده بود و او را از آپارتمانی که با هم در آن زندگی می‌کردند، بیرون انداخته بود. او در این مکالمه به برادرش گفته بود که برای جمع کردن چیزهایش به آنجا باز می‌گردد.

گزارش پلیس حاکی از آن است سوکولوف با یک تفنگ لوله‌کوتاه چهار بار از جمله به سر دختر شلیک کرده بود و بعد سر و دست‌ها و پاهای او را بریده بود. به گفته پلیس او بازوهای مقتول را درون کوله‌پشتی جا داده بود و قصد داشت آن را به درون رودخانه مویکا بیندازد که تصادفا به درون این رودخانه یخ زده افتاد و در نهایت پلیس او را نجات داد.

سوکولوف در دادگاه ارتکاب قتل را پذیرفت و گفت قصد داشته است بعدا در یک محل توریستی مشهور در سنت‌پترزبورگ در حالیه لباس ناپلئون را پوشیده است، خودشی کند.

کد خبر 462943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha