حزب محافظه‌کار "مردم" و حزب سبزهای اتریش به‌زودی مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی را آغاز می‌کنند. محافظه‌کاران مصمم هستند، جلوی ورود مهاجران به اتریش را بگیرند اما سبزها مدافع حقوق مهاجران و پذیرش پناهجویان هستند.

مذاكرات محافظه كاران و سبزهاي اتريش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، روز دوشنبه، ۲۰ آبان (۱۱ نوامبر) سباستیان کورتس، رهبر حزب راست میانه "مردم" اتریش آمادگی حزبش برای مذاکره با حزب سبزها برای تشکیل دولت آینده کشور را اعلام کرد.

هیات اجرایی حزب سبزها روز یکشنبه در یک نشست ویژه از تشکیل دولت ائتلافی با حزب "مردم" استقبال کرده بود.

کورتس در این باره اظهار داشت: «این مذاکره آغاز یک پروسه چالش‌برانگیز است که پایان آن معلوم نیست».

این سیاستمدار ۳۳ ساله تاکید کرد که حزبش مذاکره با سبزها را "بسیار جدی" می‌گیرد و آن را "صادقانه" پیش خواهد برد.

کورتس از پایان سال ۲۰۱۷ تا مه ۲۰۱۹ ریاست دولت ائتلافی با حزب "آزادی" اتریش را به‌عهده داشت. این ائتلاف پس از رسوایی بزرگ رهبر حزب "آزادی"، هاینتس کریستیان اشتراخه، که با عنوان "رسوایی ایبیزا" شهره شد، زودهنگام پایان یافت.

  • ائتلافی بی‌سابقه

اگر محافظه‌کاران راست میانه با سبزها برای تشکیل دولت به توافق برسند، یک ائتلاف بی‌سابقه در اتریش شکل خواهد گرفت، زیرا سبزها تاکنون در دولت‌های ایالتی سهیم بوده‌اند اما در سطح فدرال همیشه در جایگاه اپوزیسیون قرار داشته‌اند.

در انتخابات ماه سپتامبر یکی از شعارهای تعیین‌کننده حزب "مردم"، جلوگیری از ورود پناهجویان و مهاجران به اتریش بود، در حالی که سبزها حمایت از پناهجویان را یکی از وظایف خود می‌دانند.

سباستیان کورتس در رابطه با اختلاف نظر دو حزب گفت: «ما می‌دانیم که سبزها مواضع مشخصی دارند، به‌ویژه در زمینه محیطزیست و تغییرات اقلیمی، اما ما هم موضع مشخصی در زمینه مهاجرت و تقویت اقتصادی داریم. »

حزب "مردم" در انتخابات سپتامبر  با کسب بیش از ۳۷ درصد آرا برنده اصلی انتخابات بود. سبزها ۱۴ درصد آرا را از آن خود کردند.

حزب راست‌گرای پوپولیستی "آزادی"، شریک ائتلافی کورتس، که در انتخابات قبلی حدود ۲۶ درصد آرا به‌دست آورده بود، با کسب ۱۶ درصد آرا شکست سختی را متحمل شد.

کورتس پیش از اعلام نتایج انتخابات آمادگی خود را برای مذاکره با تمامی احزابی که به پارلمان راه یابند اعلام کرده بود.

کد خبر 462919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha