سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

دومین مجمع صلح پاریس با محور اصلی اتخاذ رویکرد چند جانبه‌گرایی برای حاکمیت نوین جهانی با حضور سران ۳۰ کشور از سه‌شنبه ۲۱ آبان در تالار بزرگ «وی‌یت» پایتخت فرانسه آغاز به کار کرد.

مجمع صلح پاريس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «فلیکس تشیسکدی» رئیس‌جمهور دموکراتیک کنگو، «اورزولا فون در لاین»، رئیس جدید کمیسیون اروپا و معاون رئیس‌جمهور خلق چین، سخنرانان مراسم افتتاح این رویداد بودند.

مکرون در آیین آغاز به کار این مجمع، مبارزه با نابرابری، گرم شدن زمین و اطمینان از راه حل های پایدار برای مهاجرت را از محورهای برجسته در این مجمع به عنوان برنامه های مشترک سران عنوان کرد.

او خواستار گفت وگو بین دولت ها، سازمان های مردم نهاد و ذینفعان دانشگاهی شد.

مجمع سالانه صلح پاریس ابتکاری است که توسط امانوئل مکرون در نوامبر سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار برگزار شد و امسال دومین سال برگزاری آن است.

امانوئل مکرون از روسای دست‌کم پنج کشور آفریقایی برای حضور در این مجمع دعوت کرده است.

براساس اعلام دستگاه دیپلماسی فرانسه، در این مجمع همچنین «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه و «اَمِلی دو مانشالَن» وزیر امور اروپای دولت فرانسه و نخست‌وزیران و وزرای کشورهای دعوت شده حضور دارند.

به نقل از توئیتر وزارت خارجه فرانسه، این مجمع تا فردا(چهارشنبه) ادامه خواهد داشت.

فرانسه، نوامبر ۲۰۱۸ میزبان نخستین مجمع صلح پاریس بود.

دومین مجمع سالانه صلح پاریس به ریاست «پاسکال لمی» (Pascal Lamy) که از یکم سپتامبر ۲۰۰۵ تا یکم سپتامبر ۲۰۱۳ سمت مدیرکلی سازمان تجارت جهانی را برعهده داشت، برگزار می‌شود.

کد خبر 462871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha