نخستین نشست دبیران علمی و اجرایی قطب های علمی کشوری در علوم و فناوری های نو دانش آموزی در آموزش و پرورش منطقه ۱۲ برگزار شد.

نشست علمي

همشهری آنلاین- بهاره خسروی: دراین نشست که با هدف ارائه تازه ترین دستاوردهای علمی و ترغیب دانش آموزان برای مشارکت و مطالعه در طرح های علمی - پژوهشی دانش آموزی برگزار شد، اجرای نخستین جشنواره علمی و پژوهشی کشوری دانش آموزی به تصویب رسید. دبیر علمی قطب کشوری زیست فناوری با بیان اعلام این خبر گفت : «مهم ترین هدف از برگزاری این نشست تصویب اجرای جشنواره ها و برنامه آموزشی علمی – پژوهشی میان دانش آموزان برای تقویت مهارتهای کار گروهی با استفاده از فضای پژوهش سراهای دانش آموزی است. با این رویکرد بخشنامه مصوب آموزش وپرورش برای اجرای نخستین جشنواره علمی و پژوهشی دانش آموزی و نمایشگاه دستاوردهای علمی کشوری در سال تحصیلی جدید به تصویب رسید.»

به گفته خانم انصاری، تقویت وتعمیق فرهنگ مطالعه و فراهم کردن زمینه عملی پژوهش برای دانش آموزان از دیگر مباحث این نشست بود که با حضور مسئولان قطب علمی کشوری در رشته های زیست فناوری، سلول های بنیادی، نجوم، ادبیات، انرژی های نو و تجدید پذیر، نانوتکنولوژی، هوا و فضا، دریا، کدنویسی، گیاهان دارویی و مسئولان دفتر معاونت متوسطه و کارشناسی امور پژوهش سراهای دانش آموزی  وزارت آموزش و پرورش به آن پرداخته شد.

در پایان این نشست همچنین دبیرعلمی قطب کشوری زیست فناوری در باره تقسیم بندی قطب های علمی مختلف دانش آموزی در سراسر کشور توضیح داد: «قطب های کشوری دانش آموزی زیست فناوری، نانو، دریا در شهر تهران، قطب کشوری سلول های بنیادی دانش آموزی در استان البرز، قطب کشوری هوا و فضا در استان اصفهان، قطب انرژی تجدیدپذیر در استان فارس، قطب کد نویسی در استان آذربایجان شرقی، قطب گیاهان دارویی دراستان مرکزی فعالیت دارند.»

کد خبر 462846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha