رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه همایش یاریگران زندگی گفت: آمارها نشان می‌دهد که حدود ۵ درصد مادران باردار استان سیستان و بلوچستان دارای سوء مصرف مواد هستند.

اعتیاد زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در چند سال اخیر یکی از محورهای مهم نظام سلامت در استان توجه به شاخص های سلامت مادر و نوزاد و پیشگیری از مرگ مادران باردار بوده است که در این امر موفقیت های چشمگیری نیز حاصل گشته است.وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در  ۲۰ مرکز کاهش آسیب و MMT مداخلات کاهش آسیب و فعالیت های  انگیزشی، مشاوره های روانشناختی و پیشگیری از اعتیاد با حضور روانشناسان بالینی در حال انجام است.  

دکتر هاشمی شهری ضمن تقدیر از نقش مشارکت های مردمی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: داوطلبان سلامت با حضور در  نقاط پرخطر و شناسایی معتادین متجاهر آنان را به مراکز کاهش آسیب معرفی و مورد حمایت قرار می دهند.وی ادامه داد: اجرای طرح مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت در محلات حاشیه نشین استمرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر خدمات کاهش آسیب در مراکز و  کلینیک های سیار در حاشیه شهرهای استان بسته های کاهش آسیب شامل سرنگ، سوزن و سایر اقلام پیشگیری از بیماریهای واگیر را بین معتادین متجاهر توزیع می کنند.

هاشمی شهری یکی از برنامه های حفاظتی سلامت را  تمرکز و توجه  به  بیماران معتاد مبتلا به HIV  برشمرد و گفت: تمامی اقلام و بسته های پیشگیری از انتقال بصورت مستمر در مراکز کاهش آسیب در اختیار آنان قرار می گیرد و به منظور تشویق به جمع آوری معتادین متجاهر و خیابانی و به  بیماران معتاد مبتلا به HIV  روزانه یک وعده غذای گرم در تمامی مراکز کاهش آسیب توزیع می شود.

کد خبر 462814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha