مرگ شاعر جوان عرب اهوازی که بر اثر سکته مغزی دارفانی را وداع گفت مستمسکی شد تا برخی افراد معاند و ضد نظام در آیین تشییع و ختم وی در شهرستان کارون، به اقدامات خرابکارانه و درگیری با پلیس دست بزنند.

درگيري اهواز شاعر عرب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن حیدری یکی از شاعران عرب روز یکشنبه براثر سکته مغزی در بیمارستان سینای شهرستان کارون فوت کرد که پس از اعلام فوت وی، رسانه ها و گروه های معاند با فراخوان در فضای مجازی مردم را به شرکت در تشییع جنازه وی در روز دوشنبه دعوت کردند.

عصر روز دوشنبه افرادی که گفته می شود برخی از آنان از دیگر نقاط خوزستان برای شرکت در آیین خاکسپاری و ختم وی ، به کوت عبدا... مرکز شهرستان کارون آمده بودند، اقدام به ناآرامی کرده و با آتش زدن لاستیک، و خسارت به چند خودرو و اماکن عمومی، با ماموران انتظامی درگیر شدند.

تجمع این افراد در مرکز شهر کوت عبدا... موجب اختلال در آمد و شد خودروها در اتوبان آیت ا... بهبهانی ، و گلایه و نارضایتی شهروندان شد.

ماموران انتظامی با حضور در محل تلاش کردند تا با کنترل اوضاع ، شرکت کنندگان را متفرق کنند. اوضاع کوت عبدا... هم اکنون(زمان مخابره خبر) آرام گزارش شده است.

یک مقام مسئول در این باره گفت: پلیس و ماموران امنیتی با افرادی که بخواهند دست به ناآرامی و اغتشاش بزنند با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

آیین خاکسپاری این شاعر جوان، برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی، پیش از ظهر دوشنبه در مرکز شهرستان کارون برگزار شد.

پدر این جوان عرب در گفت و گویی که در فضای مجازی منتشر شد بیان کرد: دود شایعه ها به چشم شایعه پراکنان برمی گردد.

لفته حیدری، از بزرگان طایفه حیادر افزود: ما از کسی انتظار نداریم برای ما در فوت فرزندمان یزله بگیرد؛ بسیاری از کسانی که در آیین تشییع حضور دارند غریبه هستند؛ سودی از یزله گرفتن ها عایدمان نمی شود.

وی در رابطه با شایعه های منتشر شده در فضای مجازی گفت: شایعه های بسیاری ساختند اما دود شایعه ها به چشم شایعه پراکنان باز می گردد در عین حال توجهی به شایعات نداریم، باز تأکید می کنیم که پسرمان براثر سکته قلبی فوت کرد.

پدر این شاعر جوان با بیان اینکه ۸ سال در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردم، ادامه داد: یکی از برادرانم عضو سپاه پاسداران است؛ ما به انقلاب اسلامی تعلق خاطر داشته و از انقلابیون هستیم.

حیدری گفت: ما حاضران را در آیین ترحیم نمی شناسیم؛ آنها برای خودشان یزله و شعر می خوانند و عکس ها و اشعار فرزندمان را افراد غریبه بر در و دیوارها نصب کردند.

وی با بیان اینکه به دنبال دوری از هرگونه حاشیه هستیم، خاطرنشان کرد: فرزندم در بین دستانم حدود ساعت ۲ ظهر (روز یکشنبه)و براثر سکته قلبی فوت کرد، بلافاصله وی را به بیمارستان سینا منتقل کردیم که در آنجا گفتند ۱۰ دقیقه پیش فوت کرده است.

حیدری ادامه داد: با این حال کارکنان بیمارستان کارهای اولیه از قبیل احیای قلبی را انجام دادند که تا حدودی سطح هوشیاری بالا رفت و بلافاصله به ccu منتقل شد اما در نهایت حدود ساعت ۱۴:۳۰ یا ۱۵ جان به جان آفرین تسلیم کرد.

برخی گزارش ها حاکیست: دشمنان نظام اسلامی تلاش دارند دامنه ناآرامی های اخیر در عراق و لبنان را به داخل ایران کشانده و به بهانه های مختلف سعی می کنند تا از فرصت های پیش آمده سوء استفاده کرده و با دروغپردازی و شایعه پراکنی مردم را تحریک کنند.

گفتنی گروهک منافقین که دستش به خون جوانان این مرز و بوم آغشته است، از جمله گروهک های معاندی بود که در پی مرگ این جوان فراخوان تجمع داده بود.

کد خبر 462735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha