وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظایف ذاتی و مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر نظارت پیش از انتشار محتواهای خدمات ارزش افزوده، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه برخط بررسی محتوا کرده که از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۴۷ هزار محتوا بررسی و برای ۴۳ هزار محتوا مجوز انتشار صادر کرده‌است.

وزارت ارشاد

به گزارش همشری‌آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه ۲ آبان اعلام کرد: بر اساس وظایف ذاتی نظارت و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی تشکیل کارگروه و پایش پیش از انتشار محتواهای خدمات ارزش افزوده، گزارش فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده در این حوزه را به تفکیک مجموعه مصوبات کارگروه ساماندهی پیامکی ارزش افزوده وپیامک انبوه و نیز شرکت‌های تولیدکننده محتواهای ارزش افزوده و سرخط پیامک انبوه را، منتشر کرد.

در ادامه برنامه شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه مصوبات کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه، منتشر شد.

شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی حوزه خدمات ارزش افزوده و پیامک‌های انبوه در جلسه بیست و یکم خود در تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۳ سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی را تصویب و ابلاغ کرد که در این مصوبه کارگروهی با عضویت نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی شده است.

این کارگروه با ماموریت پایش محتوا در طی حدود ۵ سال گذشته اقدام به برگزاری ۲۲جلسه نمود که طی آن تصمیمات موثری تصویب و ابلاغ شده است.

به دلیل ماهیت جمعی و فراسازمانی کارگروه، دستگاه های عضو بر اساس مصوبات کارگروه تکالیف متنوع و مرتبط به خود را برای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده برعهده گرفته اند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظایف ذاتی و مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر نظارت پیش از انتشار محتواهای خدمات ارزش افزوده، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه برخط بررسی محتوا نموده که از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۴۷هزار محتوا بررسی و برای ۴۳هزار محتوا مجوز انتشار صادر کرده‌است و همچنین برای نظارت پس از انتشار بر پیامک‌های انبوه سامانه شکایت ۱۰۰۰۱۳۱۴ را برای دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها راه اندازی کرده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تنها موسسات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجاز به فعالیت در حوزه خدمات پیامک انبوه و ارزش افزوده هستند که در این راستا تعداد ۵ شرکت برای فعالیت در زمینه ارسال پیامک انبوه و تعداد ۵۴ شرکت نیز در حوزه خدمات پیامک ارزش افزوده مجوز فعالیت گرفته و محتواهای خود را در سامانه ثبت و صدور مجوز ثبت کرده‌اند که فهرست شرکت‌های مذکور هم‌زمان منتشر شده است.

کد خبر 462728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha