دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه جمع‌آوری و ترک معتادان اولویت ما باید دانش‌آموزان باشد. در این حوزه باید تمام تلاش و امکانات را در اختیاربگیریم.

استاندار خراسان رضوی

به گزارش همشهری به نقل از ایسنا، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: دستورکارهای جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ماهانه برگزار می شود، باید هم مفید باشد و هم به تصمیم‌گیری منتهی شود. در زمینه کارشناسی موادمخدر، نیروی انتظامی می‌تواند کمک‌های شایانی داشته باشد. این تفکر که می گوید نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی و قضایی یا سازمان زندان‌ها به دنبال بگیر و ببند هستند، اشتباه است.

وی افزود: ما باید برای مردم زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کنیم؛ زیرا بیکاری آسیب‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند. سازمان‌هایی که همیشه از بیکاربودن آن‌ها باید خوشحال باشیم و به آن افتخار کنیم قوه قضاییه، دادگاه، نیروی انتظامی و بهزیستی است.

استاندار خراسان رضوی، بیان کرد: راه‌حل اصلی برای کاهش جرائم و اعتیاد پیشگیری است. در زمینه ترک و جمع‌آوری معتادان اولویت ما باید دانش‌آموزان باشد. در این حوزه باید تمام تلاش  و امکانات را در اختیار بگیریم. در این راستا باید آموزش‌و پروش را تقویت کرد.  چرا باید ظرفیت‌های ورزشی تفریحی مدارس و دانشگاه‌ها پایین باشد؟ استفاده از امکانات استانی و بخش خصوصی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد آثار سازنده‌ای به دنبال خواهد داشت.

رزم‌حسینی عنوان کرد: باوجود چنین خیرینی که در استان داریم کمبود معنایی ندارد، باید آنان به سمت افزایش و ساخت این مراکز تفریحی بروند. همچنین باید آنها را در ساخت و گسترش مراکز ترک اعتیاد برای دانش‌آموزان که جزء مراکز مهم هستند، سوق دهیم.

  • مرکز نگهداری از معتادان متجاهر حسن‌آباد تکمیل می‌شود

وی تاکید کرد: ماده ۱۶ ترک اعتیاد و نگهداری از معتادان متجاهر حسن‌آباد مشهد با پیگیری‌های دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تکمیل خواهد شد. این مرکز بین ۵ تا ۶ هزار نفر ظرفیت پذیرش دارد.استاندار خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: طرح «یارگرایان زندگی» طرح بسیار عالی و به نوعی پیشگیرانه است. در این طرح زمینه اعتیاد و سوء‌مصرف آن به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌شود.  امیدواریم  با این طرح آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد دانش‌آموزان را کاهش دهیم.

رزم حسینی تصریح کرد: با توجه به اعلام نیروی انتظامی ۶۰۰۰ معتاد در استان خراسان رضوی وجود دارد که باید با راه‌اندازی و گسترش مراکز ترک اعتیاد، آنها را از سطح شهر جمع‌آوری کنیم.

کد خبر 462682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha