زینب زینال زاده- خبرنگار: «پهنه رودکی» طرح فرهنگی است که با اجرایی شدنش، بخش مرکزی کلانشهر تهران را از شب‌مردگی نجات می‌دهد. گردش‌های دسته‌جمعی و دورهمی‌های شبانه، دستاورد مهم این طرح خواهد بود. اجرایی شدن پروژه رودکی به احیای شغل‌ها و کاسبی‌های شبانه تهران کمک می‌کند و می‌تواند زمینه مناسبی برای گردشگری فرهنگی را فراهم کند.

رئيس اتحاديه اغذيه فروشان

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان و مواد غذایی تهران با استقبال از اجرایی شدن پهنه رودکی می‌گوید: «سال‌های گذشته پدیده شب‌مردگی در تهران وجود نداشت و همه جا شور و هیجان وجود داشت. این روزها با تفکیک شهر تهران به بافت‌های مسکونی و تجاری در برخی مناطق 6 و 11 و 12، با پدیده شب‌مردگی مواجه شده‌ایم. پهنه رودکی به احیای این فضاها کمک می‌کند و می‌توانیم دوباره شاهد دمیده شدن سر زندگی در شب‌های تهران باشیم.»

او به متولیان این طرح پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید: «خانواده‌ها در چنین فضاهایی دوست دارند جمع‌های خودمانی برقرار کنند و یک غذای ساده یا نوشیدنی کنار هم میل کنند. قرار دادن کانکس ویژه عرضه مواد غذایی، اشتباهی است که پهنه را به خیابان سی تیر دوم تبدیل می‌کند. اغذیه‌فروشان با مواد غذایی سر و کار دارند و مستقیم با سلامت افراد در ارتباط هستند. بنابراین ارائه خدمات در این کانکس‌ها را نمی‌پذیریم و باور دارم این کار برای دومین بار نباید در پهنه رودکی که پهنه‌ای فرهنگی است تکرار شود.»

«اسدالله احمدی‌شهریور» می‌افزاید: «برای اجرای بهتر این طرح و خدمت‌رسانی مطلوب صنف اغذیه‌فروشان بهتر است متولیان هماهنگی‌های لازم را برای ارائه مجوز فعالیت شبانه صنف‌های مرتبط انجام دهند. بنده به‌عنوان رئیس این اتحادیه اطمینان می‌دهم با این کار، صنف اغذیه‌فروشان با رعایت استاندارد و بهداشت بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.»

او همچنین اطمینان می‌دهد که از طریق همکاری با صنف اغذیه‌فروشان می‌توان غذاهای سنتی را عرضه و شهروندان را با مواد غذایی سالم و مفید و البته «ارگانیک» آشنا کرد. رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان بر این باور است که پهنه رودکی، گذر فرهنگی است که می‌توان از آن برای‌ ترویج فرهنگ و آداب و رسوم غذا خوردن و مهمان‌نوازی استفاده کنیم.

کد خبر 462663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha