حس تماشای نقاشی‌های عباس کیارستمی مانند دیدن فیلم‌های اوست؛ درست مثل عکس‌ها و این روزها فرصت ناب دیدار از مجموعه نقاشی‌های کیارستمی در نگارخانه گلستان فراهم آمده است.

نمايشگاه نقاشي‌هاي كيارستمي در گلستان

به گزارش همشهری آنلاین، کیارستمی طبیعت‌گرا که اوج زیبایی و آرامش را در یک تک‌درخت در دل دشت یا وسعت گندمزار جستجو می‌کند، تصویر آشنای اوست که حالا با رونمایی از مجموعه نقاشی‌هایش در دو دهه، مثلث عرصه هنری این هنرمند را کامل می‌کند.

فرشید مثقالی، هنرمند پیشکسوت و پیشگام در یادداشتی در کتاب «مداد عباس» که به مناسبت همین نمایشگاه در نشر نظر منتشر شده می‌نویسد: «کیارستمی با سرعت کم می‌راند و این کندی اجازه می‌داد از طبیعت در آن ساعت روز لذت برد. عباس سکوت را شکست و گفت «می‌دونی اگه یه روز بمیرم دلم برای چیٍ این دنیا تنگ می‌شه؟ گفتم چی؟ گفت برای طبیعت...» کیارستمی حتی توی برف هم به رانندگی‌های بی‌پایانش ادامه می‌داد که تا کجا می‌رفت که عکسی از یک درخت در فاصله دور میان طبیعت پوشیده در برف بگیرد. دنبال بهانه بود از شهر بیرون باشد، روی جاده و در طبیعت...»

این روزها نگارخانه گلستان پاتوقی جذاب برای کیارستمی‌بازان است تا او را در قابی غیر از سینما و عکس دوباره بیابند؛ تلاش‌های لیلی گلستان و بهمن و احمد کیارستمی که به جستجوی خانه به خانه برای یافتن نقاشی‌ها رسیده بود، به بار نشسته است؛ چنانکه خود گلستان در یادداشت کوتاهش در کتاب یادشده نوشته است: «می‌دانیم که روحش از خوشحالی ما خوشحال است و از آن بالا به ما لبخند می‌زند و به من می‌گوید بالاخره کار خودت را کردی.»

در این نمایشگاه نقاشی‌های کیارستمی از مجموعه‌های خصوصی گرد هم آمده است که خواندن نام مجموعه‌دارانش هم جالب توجه به نظر می‌رسد: نیکی کریمی، لیلی گلستان، مانی حقیقی، پری‌یوش گنجی، خانواده طاهباز، نیلوفر لاری‌پور، کتایون ده‌چمنی، هوشیار خیام و البته خانواده کیارستمی که صاحب ۱۲ نقاشی است.

نقاشی‌های زنده‌یاد عباس کیارستمی تا ۲۹ آبان در نگارخانه گلستان به تماشاست.

کد خبر 462604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha