دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

سازمان مردم نهاد بلادشاپور با جمع‌آوری ۳۰۰ کیلو درب بطری یک دستگاه ویلچر خریداری و به یکی از معلولان نیازمند در دهدشت اهدا کرد.

ویلچر

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین: شهریور ماه امسال بود که پویش «جمع‌آوری درب بطری» از سوی سازمان مردم نهاد بلادشاپور در دهدشت آغاز شد.

در این اقدام گروه فرهنگی اجتماعی بلادشاپور با نصب یک المان قلب مانند در مرکز شهر دهدشت اقدام به جمع‌آوری درهای پلاستیکی بطری کردند.

این المان نماد قلب زمین بود که محلی برای جمع‌آوری درب‌های پلاستیکی شد و بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف تعریف شده به ازای تحویل آنها ویلچر(پایی برای معلولان) تأمین می‌شود.

حرکت مهرورزی این گروه و کمک مردم باعث شد از ضایعاتی که رها شدن آنها محیط زیست را تخریب می‌کند معلولانی که پایشان یاری رفتن نمی‌دهد و زمین‌گیر هستند مددرسانی شوند.

و حالا با گذشت سه ماه از اجرای طرح ۳۰۰ کیلو درب پلاستکی از انواع بطری جمع‌آوری و به یک شرکت بازیافت تحویل شد و از محل درآمد آن ویلچری برای یک معلول نیازمند تأمین شد.

علیرضا خوشخونژاد در این باره می‌گوید: با همکاری مردم و دوستداران محیط زیست درب بطری‌هایی جمع‌آوری شد و بسیاری از مردم در این کار شریک بودند.

مسؤول سازمان مردم نهاد بلادشاپور گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی پویش از یاسوج و سوق هم در این طرح مشارکت داشتند و این استقبال ما را در ادامه اجرای پویش مصمم کرده است.

خوشخونژاد افزود: با همکاری شورای شهر قرار است در سه نقطه دیگر از سطح شهر قلب‌های زمین نصب شود تا زمینه خرید تعداد بیشتری ویلچر فراهم شود.

وی با بیان اینکه ویلچر تهیه شده به محمدظاهر اقبالی‌مقدم از معلولان نیازمند اهدا شد، گفت: در برنامه بعدی ویلچر برقی خریداری و در اختیار معلول دیگری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 462549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha