پس از چند بار پیگیری مشکلات مشتریان عظیم‌خودرو در رابطه با خودروهای ثبت‌نامی سال گذشته، همچنان خودرویی تحویل آنها نشده و مردم در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

خودرو هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در این رابطه یکی از مشتریان این شرکت در تماس با این خبرگزاری، اظهار کرد: ۱۰ شهریور ماه سال گذشته یک دستگاه خودروی هن‌تنگX۷  با پیش پرداخت ۱۰۵ میلیون تومان طی سه روز (۷ و ۱۰ شهریور ماه) و به قیمت ۲۰۷ میلیون تومان و با موعد ۲۷۰ روز عادی ثبت‌نام کردم. جالب است که این خودرو هنوز هم وارد بازار نشده است. آن زمان به ما اعلام کردند  که مدل‌های  ۲۰۱۸ را اواخر اسفند سال گذشته و مدل ۲۰۱۹ را خردادماه  ۹۸ تحویل می‌دهیم، اما در موعد مقرر به تعهد خود عمل نکردند و تاکنون دعوتنامه‌ای برای ما صادر نشده است.

این مشتری ضمن ادعای اینکه شرکت اجازه فروش ۴۰۰ خودرو داشته اما ۴۰۰۰ خودرو فروخته است، گفت: در حال حاضر اکثر نمایندگی‌های این شرکت پلمپ شده و تنها شرکت اصلی در جاده کرج برقرار است که تنها پاسخی که به ما می‌دهند این است که باید صبر کنید تا نتیجه دادگاه "رضا عظیمی - مدیرعامل عظیم‌خودرو" مشخص و مجوز تولید داده شود، چراکه تمام پول دریافتی از مشتریان در حساب دادگستری بلوکه است.

وی افزود: در زمان ثبت‌نام به صورت شفاهی به ما اعلام کردند که قرارداد قطعی بوده و مشتری در زمان تحویل خودرو باید ۱۰۲ میلیون تومان دیگر واریز کند. اما متاسفانه ما به دقت قرارداد را آن زمان مطالعه نکردیم و بعد از چند هفته که متوجه شدیم در قراردادها اسمی از قیمت قطعی برده نشده است، مراجعه کردیم که در پاسخ گفتند که توجهی به این متن نداشته باشید و قرارداد شما قطعی است.

این مشتری ادامه داد: حدود سه ماه پیش که برای پیگیری مراجعه کردیم، گفتند که باید ۲۱۲ میلیون تومان دیگر واریز کنید تا خودرو را تحویل دهیم. تاکنون تنها تعدادی پیامک مبنی بر تکمیل‌وجه برای ما ارسال شده است که با این وضعیت شرکت عظیم خودرو، برای تکمیل‌وجه اقدام نکرده‌ایم.

وی اعلام کرد: به وزارت صنعت هم مراجعه و در آنجا یک شکایت‌نامه هم تنظیم کردیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم.

در این رابطه ایسنا موضوع را از شرکت عظیم‌خودرو پیگیری کرد اما این شرکت با وجود وعده پاسخگویی، در این زمینه پاسخی نداد.

چندی پیش نیز تعدادی دیگر از مشتریان عظیم خودرو به ایسنا در مورد وضعیت خود گلایه کرده بودند.

پیش از این ایسنا روایت یکی از مشتریان از شیوه فروش شرکت عظیم‌خودرو با عنوان "مشتریان عظیم‌خودرو فریب ظاهر و احترام زمان فروش را خوردند" را منتشر کرده بود.  

سال گذشته جعفری دولت آبادی - دادستان وقت تهران - در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در رابطه با بازداشت مدیرعامل شرکت عظیم خودرو و اتهامات وی و تعداد شکات، اظهار کرد: ۱۷ پرونده پیش‌فروش خودرو در دادستانی تهران مفتوح است و از جمله شرکت‌هایی که پرونده‌های آن‌‎ها مفتوح است، شرکت عظیم خودرو است.

وی با اشاره به بازداشت دو متهم در رابطه با این پرونده، گفت: این شرکت صرفا ۱۵۰ فقره مجوز پیش‌فروش خودرو داشته، ولی متاسفانه حدود ۴ هزار پیش فروش انجام داده و ۷۰۰ میلیارد تومان شکات مطالبه دارند و حسب اعلام ۲۰۰ میلیارد تومان اموال متهمان است.

کد خبر 462544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha