تیم فوتبال لیورپول در مهمترین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال انگلیس سه بر یک منچسترسیتی را مغلوب کرد تا اختلاف امتیازش را با سایر رقبا در جدول به عدد ۸ برساند.

لیورپول

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، در این دیدار که در ورزشگاه آنفیلد و با حضور ۵۳ هزار نفر برگزار می‌شد ابتدا در مراسم ویژه‌ای به قربانیان انگلیس درجنگ جهانی اول با یک دقیقه سکوت و با نمایش گل شقایق در وسط زمین که به عنوان نماد این جنگ شناخته شده است ادای احترام شد.

در این دیدار لیورپول با توجه به امتیاز میزبانی با سیستم ۴-۳-۳ پا به میدان گذاشت و در آن سوی میدان پپ گواردیولا ترجیح داد تا با روش ۴-۲-۳-۱ بازی را آغاز کند. همین سیستم هجومی باعث شد تا میزبان خیلی زود به گل برسد.

در همان ابتدای بازی و روی اولین حمله منچسترسیتی بازیکنان این تیم اعتقاد داشتند که توپ به دستان مدافع لیورپول برخورد کرده است اما داور مسابقه نظر دیگری داشت. در دقیقه ۶ دفع ناشیانه توپ توسط ایلکای گوندوگان این فرصت را برای فابینیو فراهم کرد تا با شلیکی زیبا از پشت محوطه جریمه گل اول را درون دروازه سیتی جای دهد.

در دقیقه ۱۳ با ۳ پاس توپ روی سر محمد صلاح فرود آمد تا با ضربه سر دومین گل این دیدار و ششمین گل خودش را در لیگ برتر به ثمر برساند. در این نیمه ساختار دفاعی منسجم لیورپول و اشتباهات مکرر مهاجمان من سیتی باعث شد تا دروزاه میزبان بسته بماند.

در نیمه دوم هاندرسون در دقیقه ۵۱ از جناح راست توپی را از نزدیکی‌های خط کرنر روی دروازه سیتی ارسال کرد و سادیو مانه باضربه سر گل سوم لیورپول را به ثمر رساند تا آنفیلد به مرز انفجار برسد. یازدهمین برد لیورپول در لیگ برتردر راه بود.

منچسترسیتی بعد از این گل باز هم برای جبران گل های خورده تلاش کرد و در دقیقه ۷۸ برناردو سیلوا با ضربه پای چپ یکی از گل های خورده را پاسخ داد اما یورگن کلوپ عقیده داشت ثانیه هایی قبل از ارسال توپ درون محوطه جریمه خطایی روی مدافعان تیمش رخ داده است و به این تصمیم میشل اولیور داور مسابقه به شدت اعتراض کرد.

در دقایق پایانی هم درحالیکه داور نزدیک به صحنه بود یک خطای هند را به سود منچسترسیتی اعلام نکرد تا گواردیولا هم به قضاوت اشتباه این داور معترض شود.

لیورپول با این پیروزی ۳۴ امتیازی در صدر جدول باقی ماند. لستر سیتی و چلسی با ۲۶ و منچستر سیتی با ۲۵ امتیاز تیم های دوم تا چهارم جدول را تشکیل می دهند.

در سایر بازی های امروز منچستر یونایتد سه بریک برایتون را شکست داد و ولور همپتون دو بریک از سد آستون ویلا گذشت.

کد خبر 462530

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha