در پی گسترش موج اعتراض‌ها در شهرهای بولیوی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری این کشور حوزه آمریکا لاتین خواستار برگزاری مجدد انتخابات شد.

مورالس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز یکشنبه در نطقی تلویزیونی از برگزاری انتخابات مجدد در این کشور خبر داد.

 این تصمیم در پی گسترش اعتراضات و افزایش خشونت ها در شهرهای مختلف این کشور آمریکای لاتین اتخاذ شده است.

مورالس گفت: تصمیم گرفته ام انتخابات سراسری جدید برگزار شود که بار دیگر به ملت بولیوی اجازه رای گیری دموکراتیک در راستای انتخاب دولت جدید را می دهد.

پیش از این سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) از دولت بولیوی خواسته بود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده در بیستم اکتبر (بیست و هشتم مهر ماه) را ملغی اعلام کرده و اقدام به برگزاری انتخابات دیگری نماید.
نتایج این انتخابات نشان می داد که مورالس ۴۷.۰۸ درصد آرا و «کارلوس مسا» رقیب وی ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری بدست آورده اند که بدین ترتیب مورالس می توانست اختلاف ۱۰ درصدی را برای پیروزی در همان دور اول بدست بیاورد.

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که به این نتایج معترض هستند و دست به اعتراض های خشونت آمیز زدند.

در همین راستا شب گذشته معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر بولیوی به دفتر "تلویزیون بولیوی" و رادیو "پاتریا نوئوا" حمله کرده و کارکنان این دو رسانه را مجبور کردند از ساختمان ها خارج شوند.

کد خبر 462505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha