مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همزمان با سفر رئیس جمهوری به یزد پنج پروژه صنعت برق با ۸۵۰ میلیارد ریال هزینه در اجرای طرح پویش« الف. ب. ایران» با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو همزمان در ابرکوه، اردکان و اشکذر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این پروژه‌ها شامل پست ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت ابرکوه، شبکه توسعه ۶۳ به ۲۳۰ پست ۴۰۰ کیلو ولت سرو (فازدوم)، پست ۶۳.۲۰کیلو ولت امامزاده و توسعه یک فیدر۲۳۰ کیلو ولت پست اردکان و همچنین توسعه بخش ۶۳.۲۰کیلو ولت پست خضرآباد اشکذر است. عملیات اجرایی این پروژه‌ها در سال ۱۳۹۴ شروع شد و برای اجرای این پروژه‌ها هفت دستگاه ترانسفورماتور قدرت با ظرفیت های ۴۰، ۱۲۵مگاولت آمپر برای صنعت برق به کار گرفته شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد، تامین برق مورد نیاز متقاضیان و افزایش قابلیت اطمینان برق رسانی، تامین برق صنعتی، کاهش افت ولتاژ در انتهای فیدرهای فشار متوسط  از اهداف اجرای این پروژه هاست.

محمدحسن صباغ زادگان افزود پروژه ۱۳۲ به ۲۳۰ کیلو ولت ابرکوه با هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و با هدف تامین برق مورد نیاز متقاضیان و افزایش قابلیت اطمینان برقرسانی به مشترکان منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در میان پروژه های آماده بهره برداری، بزرگترین پروژه صنعت برق یزد مربوط  به ابرکوه است یادآور شد: تاکنون برق این شهرستان با پست ۶۶ کیلوولت از طریق سورمق فارس تأمین می شد که به سختی می توانست پاسخگوی  نیازهای صنعتی و مردم منطقه باشد و با افتتاح این خط پایدارترین برق  برای پروژه های بخش صنعت و کشاورزی و همچنین کارخانه فولاد تامین می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت، ۶۶۰ هزار مشترک برق دارد.

میزان خاموشی برق به ازای هر مشترک در سال معادل ۶۸ دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری ۸۸۰ دقیقه است و یزد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
هم اکنون ۸۱.۱ درصد مشترکان توزیع برق استان در بخش خانگی، ۱۳.۵ درصد در بخش تجاری، ۲.۳ درصد عمومی، ۱.۷ درصد صنعتی و ۱.۴ درصد کشاورزی هستند.
در فروش انرژی، بخش‌های صنعتی با ۵۲ درصد، کشاورزی با ۱۵ درصد، خانگی ۲۲ درصد، عمومی ۶ درصد و پنج درصد مربوط به بخش تجاری است و در مجموع ۶۷ درصد فروش انرژی حوزه توزیع استان در تولید استفاده می‌شود.

همزمان با سفر رئیس جمهوری ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بهره برداری قرار گرفت و برای اجرای این پروژه‌ها، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل بودجه دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی است.
بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس  از مهمترین طرح‌های بهره برداری شده است این پروژه‌های به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری و اعضای هیات دولت افتتاح شد. در دومین سفر استانی اعضای هیات دولت به یزد ۱۴ معاون و وزیر رییس جمهوری را همراهی می کنند.

کد خبر 462494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha