مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با اشاره به درجه‌بندی هر ساله واحدهای اقامتی براساس استانداردهای کمی و کیفی، از موظف شدن سفره‌خانه‌های سنتی نیز به استانداردسازی خدمات‌شان خبر داد.

سفره خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «هما خورشیدی» با اشاره به استانداردسازی سفره‌خانه‎های سنتی، اظهار کرد: این اماکن با ضوابط کمی و کیفی تطبیق پیدا کرده و موظف خواهند شد تا خدمات را بر این اساس ارائه دهند.

وی افزود: برای استانداردسازی سفره‎خانه‎های سنتی بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی، آن‌ها را ارزیابی کرده و بر اساس امتیازی که در این مرحله کسب می‎کنند، درجه‎بندی می‌کنند.

این مسئول ارائه نرخ‎نامه از سوی سفره‎خانه‎های سنتی را از مزایای استانداردسازی اعلام کرد و گفت: صدور پروانه بهره‎برداری یا تمدید آن مستلزم گرفتن گواهینامه استاندارد است.

وی با اشاره به استاندارد سازی واحدهای اقامتی به عنوان یکی از شاخصه‌های ارزیابی عملکرد گردشگری، تصریح کرد: هتل‎ها، مهمانپذیرها و واحدهای پذیرایی بین راهی هر سال بر اساس استاندارد‎های کمی و کیفی گواهینامه استاندارد دریافت می‌کنند که به تازگی سفره‌خانه‎های سنتی نیز به دریافت آن موظف شده‎اند.

خورشیدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر واحدهای اقامتی در طرح «درجه‎بندی واحدهای استاندارد»، شاخصه‎های ارزیابی و درجه‎بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه متناسب با شرایط واحد اقامتی و حتی لغو گواهینامه استاندارد آن‌ها خواهد شد.

کد خبر 462458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha